Nickelodion
Trådstartare
Jag letar hoppsadel åt min 3 åriga valack. Har funderat en hel del och jag tror att jag behöver testa en sadel som är bred/bred kanal och med lite mer plats för manken. Han har rak rygg men är liiiite överbyggd, inte så hög manke men hela manken är liksom bred plus att han har rätt stora bogar Sen jag fundera på om han kan ha kilbossor eller om han behöver en med platta bossor typ morris and nolan.
Är förtillfället inne på en Albion K2 (hopp) men är lite skeptisk till kilbossorna..?
Eventuellt en morris and nolan då...? Finns möjlighet att testa Albion style fast i dressyr modell, vad kan det säga om hur en k2 hopp passar?
Finns det någon annan sadel som kan passa?
Har testat en Lippo Marcello = för sväng och för takformad. Ligger an för högt upp och är inte tillräckligt bred i kanalen.
Globus esperanza 34 = låg i bakvikt fast den var för vid och låg på manken.
Han mätt honom till ca 95-100 grader.
Är förtillfället inne på en Albion K2 (hopp) men är lite skeptisk till kilbossorna..?
Eventuellt en morris and nolan då...? Finns möjlighet att testa Albion style fast i dressyr modell, vad kan det säga om hur en k2 hopp passar?
Finns det någon annan sadel som kan passa?
Har testat en Lippo Marcello = för sväng och för takformad. Ligger an för högt upp och är inte tillräckligt bred i kanalen.
Globus esperanza 34 = låg i bakvikt fast den var för vid och låg på manken.
Han mätt honom till ca 95-100 grader.