Hoppsadel lång ryttare

Leeelot

Trådstartare
Ska satsa på en ny hoppsadel som passar lång dotter ( 1,85), o häst såklart. Har en Equipe Expression idag, trots 18" o XL kåpa, så funkar den inte bra... Hon blir kutryggig. Dessutom för vid till hästen..
Vilka märken har bäst "utbud" för såpass lång ryttare? Tänker att det ändå finns en hel del långa män som är hoppryttare...
De flesta sadelprovare har ju bara något/några märken, så vill gärna hitta rätt direkt.

Ska satsa på en ny hoppsadel som passar lång dotter ( 1,85), o häst såklart. Har en Equipe Expression idag, trots 18" o XL kåpa, så funkar den inte bra... Hon blir kutryggig. Dessutom för vid till hästen..
Vilka märken har bäst "utbud" för såpass lång ryttare? Tänker att det ändå finns en hel del långa män som är hoppryttare...
De flesta sadelprovare har ju bara något/några märken, så vill gärna hitta rätt direkt.

Min man använder Butét och Bruno Delgrange men jag tycker inte Butét är så sköna. Jag gillar Antarés och Amerigo. Har för mig prestige också har så man kan få framskuret.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 056
Senast: AW
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 212
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Behöver lite åskiter och hjälp. Har ett halvblod som ser ut som en ponny, bokstavligen. Hon är endast 158 hög, har väldigt kort och...
Svar
0
· Visningar
861
Senast: Keeley_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka