R
rainwithdust
Min ponny tycker det är jätte kul att hoppa och gör det med bra teknik. Ända nackdelen som bidrar till ett rätt så stort problem är att hon inte är så kvick i benen och kan då inte runda ryggen i språnget. Hon är bara en ungponny och har mycket att lära då hon bara har varit riden i 2år och är -02. Hon har från att inte haft någon balans alla till att blivit en stark ponny med jätte bra balans. Vill nu ha lite tränings tips för att få henne kvickare i benen och kunna runda ryggen mera i sprången så att hindrena så småningom kan växa. Vi tränar och tävlar nu på 1m-1.05m Vilket inte är någon stor merit alls men att från 1m gå upp till 1.10m då hon inte kan runda ryggen tillräckligt alla gånger är det väldigt svårt för henne. Vill ha alla tips och all hjälp jag kan få! Jag har tränat mycket ått-volter och serpentiner och gjort galloppbyten för att få ingång hennes ben vilket har jätte resultat. Har inte någon tillgång till att s'tte upp studshjinder i nuläget pga av all snö i paddocken og vårat ridhus är för litet för det. Så gärna markarbetsövningar men även hoppövningar som jag kan ha nytta av då snön är borta. Tacksam för alla sorters råd!