Hopprädsla

H

hoppande_fux

Hej jag är en tjej från Vänge/jumkil, och jag lånar en Welsh Cob som heter Greendene Brenin. Han är en fux och är väldigt rädd av sig.
I somras när jag började rida honom. ville jag lära mig hoppa, men gång på gång antingen vägrade han eller så bröt han ut.
Men när min syster skulle hoppa så gick han hur fint som helst och gjorde precis vad hon begärde. :confused:

Nu ett halvår senare kan jag hoppa ca 50cm i galopp utan problem, men när det blir högre höjder blir jag osäker och det smittar av sig på honom.

så har ni några bra tips om att övervinna hopprädslan så skulle jag bli jätte glad om ni kunde hjälpa mig. :idea:

Sv: Hopprädsla

Höj inte förens du känner dig säker på den höjden du hoppar nu.
Börja rid för instruktör.

Jag var likadan i början med min häst, han var feg, jag var feg. Sen började jag rida för instruktör. Efter 3 lektioner så hoppade vi 1 meter. Det var läskigt för det var i högre höjder han började använda sin rygg ordentligt.

Vi kom tyvärr inte längre än så för nu ska han avlivas:cry:
Men det var tack vare min häst och min instruktör som jag vågade mig på lite högre höjder.

Varför ska han avlivas??:cry:
tack för tipset,:idea: men det värsta är att jag känner mig säker. jag ska ta kontakt med en instruktör så kanske jag vågar högre höjder,
Vart någonstans bor du??

Varför ska han avlivas??:cry:
tack för tipset,:idea: men det värsta är att jag känner mig säker. jag ska ta kontakt med en instruktör så kanske jag vågar högre höjder,
Vart någonstans bor du??

Ja kontakta en instruktör, det är då man kommer nån vart.

Han har pålagring i ena bakknät, tyvärr så sitter den så illa till att det inte går att göra nånting åt.

Pröva oxå att höja ett hål i taget. Och hoppa det tills du känner dig säker där med, sen är det bara att fortsätta så.

Bor i motala.

Lycka till!!:bump:

PST Kom gärna med oss i RKRK vi har träningar i Vängeridhus varje söndag 17.30 till 18.30 med underbar tränare som kan få vem som helsta att bli en tuffing.Kom och kolla på söndah vet jag
Kolla på www.ronningens.com
/Cetzy

Vad heter tränaren?? hur mkt kostar det?? det låter jätte roligt kanske kan komma på söndag och titta om jag hinner.:banana:

tack bra förslag det kan jag testa, jag hoppas det funkar:)

vad tråkigt med din häst, :cry:

Liknande trådar

Hoppning Har ni några bra tips på att komma över en otroligt fånig hopprädsla? Lite bakgrundsfakta: Jag har ridit i stort sett hela mitt liv...
Svar
11
· Visningar
2 565
Övr. Barn Hittade en gammal tråd jag skrivit, om strulet mellan mig och Li's pappa. Jag fick många fina råd av er och tänkte uppdatera er i hur...
Svar
4
· Visningar
1 397
Hästvård Jag har, för två veckor sen, fått hem min första häst. Jag hyr henne från ett stall som har hästarna på sommaren, och hyr ut dem på...
Svar
13
· Visningar
1 225
Senast: Turnar0und
·
Hoppning Ni som hoppar och har er, hur fasen bygger ni upp erat självförtroende så ni vågar hoppa högt? Jag klarar knappt av att hoppa över 50...
Svar
19
· Visningar
1 574
Senast: Arabizar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka