Jag har som sagt hopplektion på Lördag då jag först kommer hoppa en ridskolehäst och sedan hoppa med min egen ponny. Vad jag har märkt är att jag ofta blir "pressad" utav de andra i gruppen som jag rider i. De är väldigt snälla och jag kompis med alla men de kan va lite sånna så att dem säger typ: "Kom igen nu då! Det där har vi hoppat förr!"
De menar säkert bara att peppa mig, men jag blir mest pressad och tänker liksom att jag måste också hoppa så högt för annars är jag sämre än vad dem är.
Jag vet nog att det inte är sant och som tur är så är en annan i min grupp lika rädd som jag... Känns alltid lite bättre om jag inte är ensam och "feg"
Det som är skillnad på min och kompisens rädsla är väl att hon är rädd för och trilla av eftersom att hon gjorde det för ett tag sedan. Jag trillade också av för nån månads sen men jag blev liksom inte mer rädd för hoppning eller att trilla av.
Jag är mer rädd för vad som händer innan och efter hindret, egentligen så bryr jag mig väl inte så mycket om just hoppet/hindret utan jag är mer rädd eftersom att han gärna taggar väldigt mycket framför hindret och att han blir så pigg på att komma till nästa hinder att han korsgalopperar på
hög nivå!
Men jag vill verkligen lära mig rida honom även i hoppningen, för vi passar så bra med varandra! Är det nån som har tips på hur jag ska hantera sånna situationer och göra honom lugnare?
Det kan behövas lite sånna tips för våran del...