V
ViktoriaAhlberg
Hej! Jag är en tjej på 15 år som har en unghäst som blir 6 nu i sommar. Jag själv är smått hopprädd och är väldigt nervös för att min hoppstammade sexåring ska vägra på hindren. När vi löshoppade henne i sommras så visade hon ingen markering för att hon skulle vägra men då står man ju på sidorna och eventuellt bakom och det kanske gör skillnad tänker jag då. Hon hoppade upp till 1.35 () meter då och hon hoppade bättre ju högre vi höjde. Nu till min fråga. Jag vill ha tips för hur jag ska övervinna min rädsla för att hoppa högt för jag vill inte hoppa lågt hela tiden då hon är hoppstammad (e: Carte dór eu: Chapman) och för att hon hoppar så slarvigt men jag vågar än så länge inte hoppa högre än typ 40 centimeter vilket jag gjorde då hon var fyra. Det var första gången hon hoppade.
Jag skulle bli jätteglad om jag fick tips för hur jag ska lite på henne mer och om man skulle kunna se några tecken på vägran och sånt i till exempel löshoppningen eller när man travar / galopperar bommar.
Jag skulle bli jätteglad om jag fick tips för hur jag ska lite på henne mer och om man skulle kunna se några tecken på vägran och sånt i till exempel löshoppningen eller när man travar / galopperar bommar.