Equilina
Trådstartare
Som rubriken lyder, jag tänkte prova på dressyr
Har tävlat hoppning upp till nationell nivå i många år, men aldrig dressyr. Jo förresten, jag red avdelningsridning på b-ponnytiden tillsammans med 5 andra hoppekipage, jättelyckat
Har nu ögnat igenom TR II men har ett par frågor:
Sporrarna: Som jag förstår får man rida med helt flata sporrar, som en bygel liksom? Stämmer det?
Kavajen: Vad räknas som midjekort? Är denna för kort?
(Pikeur Skarlett)
Har kikat på LC-programmen, gör man inte halt-hälsning i början av dem?
Blir man utskrattad om man dyker upp i hoppsadel? Har för avsikt att skaffa även dressyrsadel men det lär dröja ett tag till innan jag kommer loss...
Hur duktig måste man vara för att rida LC-LB? Hästarna är ju som sagt hopphästar, är det "pinsamt" /ser illa ut om de inte går i form 100% hela tiden?
Något annat klassiskt nybörjarfel jag ska tänka på?
Jag kommer säkert med fler frågor under tiden
Tacksam för svar!
Har tävlat hoppning upp till nationell nivå i många år, men aldrig dressyr. Jo förresten, jag red avdelningsridning på b-ponnytiden tillsammans med 5 andra hoppekipage, jättelyckat
Har nu ögnat igenom TR II men har ett par frågor:
Sporrarna: Som jag förstår får man rida med helt flata sporrar, som en bygel liksom? Stämmer det?
Kavajen: Vad räknas som midjekort? Är denna för kort?
(Pikeur Skarlett)
Har kikat på LC-programmen, gör man inte halt-hälsning i början av dem?
Blir man utskrattad om man dyker upp i hoppsadel? Har för avsikt att skaffa även dressyrsadel men det lär dröja ett tag till innan jag kommer loss...
Hur duktig måste man vara för att rida LC-LB? Hästarna är ju som sagt hopphästar, är det "pinsamt" /ser illa ut om de inte går i form 100% hela tiden?
Något annat klassiskt nybörjarfel jag ska tänka på?
Jag kommer säkert med fler frågor under tiden
Tacksam för svar!