Hoppning??

I

Ingen

Vi har en häst i stallet som har varit igång i cirka två månader snart, Han är inte riktigt fullt igång men vi tänkte börja med hoppningen lite lätt. Några säger att det är bäst att börja med studs för hästens rygg och kondition. Men är det inte bättre att börja med en lättare övning, t ex 5½, den övningen med ett kryss, ett galoppspårng sedan en oxer.. Det är ju som en ministuds?

Och eftersom att han inte är helt igångsatt blir det inte mycket hon kan hoppa studs för det tar ju jätte mycket på krafterna?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hoppning??

jag hade börjat med små enkla övningar som inte krävde så mycket av hästen då det är lätt att det blir skador.

Sv: Hoppning??

Fel forum. Lägg den i "Hoppning" istället. Detta är "Hästhantering" och vad jag ser finns det inget som handlar om det :crazy:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 398
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka