L
lingon_barino
hej ja ska snart tävla min första hopptävling. ja har tävlat två andra tävlingar. min första var en orienterings tävling till häst den vann ja. sen en dressyr tävling där kom ja nia. men nu är det hoppningen. ja har gått ridskola 2 år snart. och är häst van sen 8 år bakåt i tiden. jo visst ja är ju lite erfaren men hoppning klarar ja inte ja har hoppat några få gånger ja ska försöka hoppa mera. men det går liksom inte. när ja hoppade sist red ja en B-ponny som inte ville lyssna men ja vill rida honom igen han lyssnade tillslut och hoppade med god marginal men hopptävlingen han blir så stressad på tävlingar så hjälp mig desutom är det min första hopptävling och han är en liten problem ponny det finns ju andra hästar ja kan rida men dom flyger ju över varenda bom och in i väggen och galloperar runt i ridhuset och kastar av folk så vad gör ja nu då och så ska min lilla dröm ponny säljas och ja har inte råd vad gör ja nu var så snälla och hjälp mig ge mig många bra tips så ja hoppas ni hänger med just nu ni kan väl ge mig hopp råd stretch övningar motions tips häst tips eller helt enkelt berätta om eran första hopp tävling