lizzie
Trådstartare
Behöver lite råd. Jag har ett 6-årig sto som den 24/11 2003 blev friskförklarad från hovleds- och kotledsinflammation. Enligt veterinären skulla jag skritta henne 2 mån, sedan 2 mån med skritt och trav. Först mars/april börja jobba henne på volt, även börja med galoppen i mars/april.
Viktigt att man tar det lungt just vid hovledsinflammation.
Men när kan man börja hoppa hästen??? Maj, Juni, juli eller vänta ännu längre???
För min del som ryttare spelar det ingen roll. JAG är inte speciellt hoppsugen, men hästen... Så det skulle vara bra om man kan börja ta små skutt typ i maj så det blir lite mer omväxlande för pållan. :smirk:
Någon som har erfarenheter av igångsättning efter hovledsinflammation (gäller ett framben)
Viktigt att man tar det lungt just vid hovledsinflammation.
Men när kan man börja hoppa hästen??? Maj, Juni, juli eller vänta ännu längre???
För min del som ryttare spelar det ingen roll. JAG är inte speciellt hoppsugen, men hästen... Så det skulle vara bra om man kan börja ta små skutt typ i maj så det blir lite mer omväxlande för pållan. :smirk:
Någon som har erfarenheter av igångsättning efter hovledsinflammation (gäller ett framben)