Hopphingst

mellan

Trådstartare
Då jag såg att det fanns en tråd om Armitage redan så skriver jag igen om tips på hingst till sto e: Camar M-Ahorn-Sit This One Out-Nimmerdor. Kan ej ta fryst. Vad tror ni om Tornesh? Någon som har sett några avkommor efter honom? Stoet jag har kan lämna lite stort.:D

Sv: Hopphingst

hur ser hon ut?

Jag har själv tagit ett föl e: Tornesch från hans första årgång, tyvärr är hon inte visad och jag har inte sett henne sen 6-7månaders ålder.
Mamman var ett stort halvblod av gammal stam och lite omodern typ, avkomman blev högrest och snygg, korrekt.
Dock var hon ganska stor så jag misstänker att hon landade på runt 170cm minst.
Mamman var ganska skarp och fölet verkade inte i den åldern inte blivit lika skarp.

Ang Armitage om du var intresserad av honom så har han ganska kass dräktighets statistik så om det är Argentinus blodet du är ute efter kanske A-dur kan vara nåt?
Mkt snygg och underskattad hingst som lämnar mycket fina avkommor.

Jag tycker att du skall våga dig på att använda ny godkända Radiator sonen Caramé.

Det finns en Tornesch häst i vårt stall som går treårstest imorgon.
Mycket trevlig individ. Får återkomma med resultaten !

Tack för alla tips!
Stoet är av trevlig modell. Ganska stor och långlinjerad. Har hittintills bara hört gott om Tornesch. Har faktiskt inte tittat speciellt på honom tidigare men såg en avkomma som såg trevlig ut, dock liten och blev förtjust!!!:laugh:.
Har även tittat på Stalypso. Tror att den kombinationen kan bli bra. Vad tros om honom? Har läst i tråden här på buke om honom och det var så jag upptäckte honom!
Jag är lite förtjust i de hingstar som inte "alla andra" tar och som kanske är lite "nya". Svårt detta med hingstval men är som sagt tacksma för alla råd!!!:idea:

Verkar också spännande. Gillar stammen! Ska kolla in lite nogrannare!!!!;)

Han står nära oss :love: Jättefin! Han var med på en löshoppningskurs som ägaren ade, innan han gick bruksprovet. Som han hoppade redan då!

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 873
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 318
Senast: Masse
·
Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka