Hopphingst

esther

Trådstartare
Vilken hingst skulle ni välja om ni hade ett sto som funkade till alla? Kannan, Casall eller Vivant?
 
Det beror på hur mycket pengar jag hade. Vore jag rik skulle jag ta Casall annars i tur och ordning Kannan och Vivant
 
Eftersom mitt sto väntar föl med Vivant så Vivant!! ;)
Casall e dock en drömhingst o håller med cirkus, vore han inte så förbaskat dyr hade han varit nr 1...
 
Eftersom mitt sto väntar föl med Vivant så Vivant!! ;)
Casall e dock en drömhingst o håller med cirkus, vore han inte så förbaskat dyr hade han varit nr 1...
Moffsan, har du koll på hur Vivant förärver sig? Vet inte hur gamla de ädlsta är, har inte lyckats hitta någon info
 

Jag har redan bestämt att mitt sto går till Kannan. Jag tycker att hans facit med avkommorna i EM förra året säger rätt mycket. Han ligger tvåa på världsrankingen som fadershingst förra året. Vivant känner jag inte till tillräckligt för att ens vara på korta listan
 
Jag har redan bestämt att mitt sto går till Kannan. Jag tycker att hans facit med avkommorna i EM förra året säger rätt mycket. Han ligger tvåa på världsrankingen som fadershingst förra året. Vivant känner jag inte till tillräckligt för att ens vara på korta listan
Kannans förärvning är tveklöst mycket bra. Frågan är om man tror att det kan bli bättre med Cassal, snyggare, kanske lite rappare, men bättre?
 
Kannans förärvning är tveklöst mycket bra. Frågan är om man tror att det kan bli bättre med Cassal, snyggare, kanske lite rappare, men bättre?

Det kanske det kan bli. Jag tycker dock det blir för dyrt och dessutom så betalas allt vid språnget.
 
Jag har tyvärr inte jättebra koll på det, köpte stoet dräktigt med honom men har sett några yngre avkommor iaf:

Tycker han har en intressant stam o enligt info har han ett par avkommer som går 160-klasser, dock inte sökt närmre än snabbsök på Google ;)
 

Liknande trådar

Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: athena
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 465
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
3 699
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp