Hopphingst som förärver smått ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Galopphopp
  • Startdatum Startdatum
G

Galopphopp

Ska hämta hem en ny häst nästa helg.
Vill ha lite tips på passande hingstar till henne,

Ska vara hoppstammad hingst som förärver smått,
(då hon har mycket stort i sin stam på mödene)
Ska ha bra gångarter, speciellet bra trav önskas.

Hon heter Ballerina Pan e: Beach Boy ee: Kardinal
u: Pans Kaprifol ue: Kaliber uee: Utrillo

En bild på henne här:
67885_1259513901.jpg

*Tar gärna också emot tips på vart jag kan finna bilder ev,filmer när hon tävlades och tränades förr.

(Fölet är tänkt till min nästa ridhäst och vill därför inte att den ska bli för stor då jag endast är 156 kort )

Sv: Hopphingst som förärver smått ?

Jag vet inte om Dirco lämnar smått eller stort men han själv är inte speciellt stor. Han är bara cirka 160 cm hög. Jag har sett två avkommor efter honom IRL och en av dom var 163 cm hög och den andra något större. Har även träffat Dirco IRL när jag praktiserade hos Hästak! Han är en mycket trevlig häst på alla sätt och vis och dessutom riktigt snygg!

Senast ändrad av en moderator:

Saint Amour är 1,60. Vet inte hur stort han lämnar för han har väl inga fullvuxna avkommor ännu.

Acacio eller Avon kanske skulle passa?

Dirco har jag haft som förslag, även New Balance dom båda ska nog förärva smått vad jag hört. Dirco tycker jag också har en otrolig hoppförmåga och är dessutom snygga ja :o)

Han vann i Scandinavium i våras med Svante Johansson!

Han va ganska duktig ja och dessutom snygg ;O)

Hans nackdel är att han bara har 6 på benen så jag skulle inte våga använda honom till ett alltför inkorrekt sto.

Hans nackdel är att han bara har 6 på benen så jag skulle inte våga använda honom till ett alltför inkorrekt sto.
Och jag fortsätter tjata mig blå... :p
6 är bara en siffra, det som är viktigt är att ta reda på varför han har fått denna 6a, så att stoet inte har samma avvikelse som hingsten har.
Han håller ju uppenbarligen för tävling själv i alla fall....

6 är bara en siffra, det som är viktigt är att ta reda på varför han har fått denna 6a, så att stoet inte har samma avvikelse som hingsten har.

ja det kan ju fråga sig, gången/stegen för mig är iofs väldigt viktig då jag vill att hästen också ska ha kapacitet för dressyr, däribland då alltså är benen viktiga för att en häst ska hålla, även i hoppning, eftersom dressyranlag också finns i stammen. Det har ju en förklaring som du säger varför man får den siffra man får.

men tar gärna emot fler tips!
Gärna någon som förärver svarta föl

Håller med dig men ville upplysa om det så att intresserade stoägare kan kolla om deras sto eventuella avvikelse i benställningen är densammas som hingsten.

Det låter som att Dirco i sådana fall är ett bättre val! Han är väldigt korrekt och fin i sin exteriör.

OT*

åh en till Pan häst! jag har hand om hennes "halvsyster" e. Beach boy:)

kollat med stuteriet om de har några bilder?

Ett alternativ skulle kunna vara Minotaurus, halvblodstam men liten så han verkar i ridponnyaveln.
Går/gått svår hoppning.

Kan det inte bli lite skarpt med en Little Boy-hingst på ett Beach Boy-sto?

Liknande trådar

G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt...
2
Svar
38
· Visningar
4 455
Senast: Galopphopp
·
T
Avel Funderar på att till nästa år eventuellt ta ett föl på mitt kallblodstravarsto om allt vill sig väl. (Blir mitt allra första föl i så...
Svar
8
· Visningar
1 643
Senast: Tuva-Li
·
T
Trav Funderar på att till nästa år ta ett föl på mitt kallblodstravarsto om allt vill sig väl. (Blir mitt allra första föl i så fall, så...
2
Svar
38
· Visningar
3 654
Senast: Maxkingen
·
M
Avel Hej, tänkte be om hjälp då jag tänkt betäcka mitt 16åriga halvblodsto till våren. Försökte redan i våras men de slutade i katastrof...
2
Svar
20
· Visningar
1 992
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka