Hoppglada 4 åringar

Åhh problem med lastningen??=( träna träna.. jag har haft tur med min han har alltid trallat in!

Numera går hon in i transporten och har blivit körd lite, lite en gång.
men det tyckte hon var lite otäckt.
Så vi gjorde ett litet upphåll, och nu snart så ska hon få åka på en liten tur till, och då ev med sällskap om hon blir för orolig.
Det går sakta men säkert framåt!

Okej ja tar amn bara det lugnt å fint så brukar det släppa.. bra med sällskap=)

*lånar svarsknapp*

Jag har nyligen blivit medryttare på en fyraåring som jag hoppar lite grann, tanken är en gång i veckan. Hon är riden ett år drygt. Hon har blivit löshoppad lite grann under förra året, men inte uppsuttet mer än nån gång. Vi tar det superlugnt, har hoppat ett par gånger hittills - enstaka rättuppstående på kanske 40 cm. Jag har inte hoppat unghäst så mycket förut, så jag tänkte ta det superlugnt så vi inte får bakslag.

ska ni åka till strömsholm??

Vilka ska dit då?? kan man ju peppa varandra där jag ska inte rida utan stå på läktaren och va DÖ nervös!

Min 4-åring (e. Pablo) hoppades in i slutet av vintern/början av våren och det gick väldigt smärtfritt och fint. Men några veckor innan kvalitets skulle vi hoppa kvalitetsbanan på träning och i kombinationen med 10,5 m tog hon av på ett galoppsprång och kraschade i oxern. Det var otäckt och jag blev lite feg efter det, så vi valde ändå att löshoppa på kvalitets. Vi har dock hoppat flera gånger efter det och det har gått bra, hon är en tuff dam som inte fegar ur i första taget :)
Hon gick kanon på kvalitet, hoppade flera språng på 1,30 och fick väldigt mycket positiv kritik från domarna. Hon hoppade 9/8 och blev bästa hopphäst här i Värmland :bump:

Min 4_åring se min bild <-------
Han är löshoppad upp till 150 idagens läge utan större problem. Frambenstekniken är bra men som nästan alal unghästar lite norrgalant ibland men bättrar sig mkt bra efter en ev rivning.Är otroligt kvick i sina ben lika som en liten ponny.=)
Hns fördel som hopphäst är hon hans vighet kommer nog bli en farlig omhoppningshäst om han väl kommer så långt på tävlingarna :)
Men har ni redan tävlat kvaliten?? vi ska tävla i strömsholm i september.
Å det börjar närma sig"pirr pirr" :crazy: :D
Hoppningen är jag inte så orolig över som jag sagt tidigare även om dom gjort om reglerna så det är hela 5 hinder nu vilket jag tycker är fel men emn bara göra som reglerna säger och hänga med!!
det är väl dressyren jag är orolig över fast jag säkert inte behöver menemn hönshäst"mamam" som man är så måste manju oroa sig lite

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Tisdagen på årets bruksprov ägnas helt åt hinder och bommar - nu ska de unga gångartshingstarna löshoppas, samt de allra yngsta...
Svar
0
· Visningar
253
Senast: Gunnar
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 078
Senast: Fiorano
·
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 846
Senast: Lingon
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama