Hoppgjordar!

Sv: Hoppgjordar!

Det är klart man kan, syftade mer på mig själv då jag ska ha min ponny i två år till (blir för gammal sen..)

Ska man ändå slänga ut pengar på en hoppgjord så är det ju bättre att satsa på kvalité, tex resårer och sånt brukar ju inte vara det bästa på dom billigare kopiorna tex. från h***s & B****s
Jag har en pessoa som jag älskar, jättemjuk och smidig + att resåren är av superkvalla. Har även en Jeremy Rudge som även den är mycket bra. Annars så har ju prestige mycket bra grejor oxå.

Kan rekomender HG's, haft den i 8 år och den ser fortfarande ny ut! (tyvärr är den lite för lång för min nuvarande häst så måste köpa en ny) :cry: Dock dyra i inköp men bättre o betala lite mer en gång en köpa en ny efter ett tag! ;)

Jag har 3 olika magplattor. Cwd, amerigo och prestige.
Personligen gillar jag prestigen mest.
Ang hööks gjordar så har jag en lädergjord därifrån som har hållt riktigt bra. Den är från "deras" märke som heter CH. Magplattorna kan jag inte uttala mig om men det borde väl inte vara så stor skillnad på lädret?

tack alla för era svar!! ska kolla runt lite nu!!:)

Jag har en pessoa som jag älskar, jättemjuk och smidig + att resåren är av superkvalla. Har även en Jeremy Rudge som även den är mycket bra. Annars så har ju prestige mycket bra grejor oxå.

vad kostar pessoa gjorden och vart man man köpa dom?
jag bara avgudar pessoa sakerna :angel:

Jag har en svart globus sport magplattegjord.
Funkar utmärkt och håller formen utmärkt.
Den är vadderad innuti och resåren är bra.

Jag har en HG och en Jos Lansink. Båda är kanon! Lansinken är ordentligt fodrad, bra kvalitet på läder, sååå mjuk och fin även fast den inte får bästa skötseln. HGn är betydligt tunnare, inte speciellt fodrat men självklart bra kvalitet på läder. Kan även jag intyga att Prestige gjordarna är bra de också. Har en tryckfördelargjord, skydd, träns osv därifrån och det är bra kvalitet på deras läder.

Jag var tvungen att köpa h**ks då det var den enda jag kunde få tag på fort som inte var för kort för min häst.
Fast jag tycker inte om den så mycket, formar sig inte, är stel och spricker. Nu får jag på han min globus och den älskar jag! :)

Jag tycker prestige töjer sig så sjukt mycket, min peronliga favorit är Bruno Delgrange, de är snygga med sin lite speciella svängning, super läder och min har ej töjtsig något.

jag har en anatomisk utformad sadelgjord o sätter sedan på en löstagbar magplatta (från Hööks). fungerar helt ok men jag kommer senare investera i en "riktig" hoppgjord med magplatta.

*kl*

Jag köpte mej en b*rjes gjord och tycker helt klart att den är väl värd sina pengar! Resåren är kraftig och har inte töjt sej en mm på 6 månader av dagligt användande! Den är ordentligt sydd o jätte fin i lädret.
Kan helt klart rekomendera den för er andra som söker hoppgjordar:laugh:

(roligt att min gamla tråd som var bortglömd kom fram igen:D)

haha, insåg inte att jag svarat i en gammal tråd :rofl: men kul att du blev nöjd med ditt köp! :D

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Murray
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
978
Senast: Kakis
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
879
Senast: Lejd
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
348
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka