Hoppgjordar!

C

chanell_86

har funderingar på att köpa en hoppgjord (med platta) funderar på h**ks gjord.

men villken är den bästa enligt er?
och erfarenheter bra/dåligt om h**ks gjord!

Mvh Chanell_86

Sv: Hoppgjordar!

Jag har en sån, och ska byta ut den snarast möjligt då jag är lite rädd att pållen ska fastna i "remmen" som man kan fästa martingal/förbygel i..

Den verkar ju absolut inte vara värda de pengarna. Då skulle jag hellre lagt ut några 100lappar mer på en med bättre kvalité.

Har ingen erfarenhet av den gjord du undrade över, men en gjord som jag kan rekomendera annars är B*rjes magplattegjord. Jag har använt min dagligen i 4,5 år på minst 1 häst /dag, och den ser knappt använd ut! Superkvalitet! Tror att de har samma ännu, det var det sist jag kände på en.

Hoppas du hittar någon som passar dig!:)

vart är bilden tagen? är det möjligen i avesta?

Nej var bara där på tävling! :p Står på Västerås RS.

Prestige, Michel Robert har jag. Bara älskar den gjorden. Knäppet är supersäkert och enkelt under magen och den är härligt mjuk för hästen!Håller sig din i resåren också:)

fick med en hööks gjord med sadeln, har inte hunnit köpa ny än, men den hade ohn haft i 2år och den ser ut som ny, och tkr det är rätt så bra kvalité faktiskt.. konstigt ..:O hööks grejor brukar inte vara särskilt bra...

jag har en från börjes som jag tycker är brfa, dock lite stum i resåren kanske. men jag har bara haft den i typ en månad så den kanske blir mjukare. men den är absolut prisvärd och juag har hört från flera andra att dem tycker att den är bra ;) har dock hört att dem är lite små i storlekarna, fast jag vet inte om jag kan hålla med "/

Jag har ju bara haft en hoppgjord (den jag har nu) men den kan jag varmt rekommendera!
Det är en Glenn Gordon, som jag köpte på Sharpmans för 1200 kr. Den har en stor bra platta, bra fästen man kan fästa martingalen i och jättebra kvalite!

Jag tycker att en hoppgjord ska man ju ha iallafall 1-2 år, så den kan man lägga ut lite pengar på :)

Prestige el. Pessoa. Glengordons tycker jag också är super och är dessutom inte lika dyr.

Jag har en hööksgjord som jag är nöjd med! Formar sig bra och ser ny ut efter varje smörjning! Dock blir resåren väldigt shitig och svår att få ren,,,
Vet dock en i mitt stall som har en Ridrs company magplatte gjord som hon är jättenöjd med...desutom är den väldigt snygg och väldigt mjjuk....Ska bli en sån nästa gång :D

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Murray
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
978
Senast: Kakis
·
Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
879
Senast: Lejd
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
348
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur