B

BabieBus

Jag är egentligen en dressyrryttare, men någon gång så skulle man ju vilja ha lite omväxling och hoppa lite grann, men problemet är att jag är så feg när jag hoppar. Jag är inte rädd, men feg, tvekar för trippelbarrar och oxrar och högre hinder, vill inte att det ska vara så, men jag vet inte riktigt hur jag ska träna bort det. har någon här något förslag?

Sv: Hoppfeg

Jag är med feg på hoppning, speciellt om jag hoppar häst som jag aldrig hoppat innan!!
Börja lågt, små kryss t.ex så att du känner hur hästen hoppar av mm och så du får upp självförtroendet! :smirk:

Sen kan du höja succesivt efter hur du känner, bygga upp lite andra sorters hinder och så!
Hoppa aldrig högre än att du känner dig säker själv annars blir hästen med osäker och vägrar kanske för det, och då känns det kanske obehagligt att hoppa pga det!!:banana:

Lycka till och Gott Nytt år!:bump:

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 169
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 110
Senast: zarmino
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: Tuvstarr
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 175
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur