Hoppat över löp

G

GaurdianAngel

Har någon någon erfarenhet med en tik som hoppat över ett löp? Min tik fick aldrig något löp denna gång eller så är den kraftigt försenad.

Sv: Hoppat över löp

Nope. Friska tikar brukar ju löpa. Men att den är försenad kan ju hända. Väder, vind... Vissa saker förstår vi inte alltid =) Men själv skulle jag bli nojig om ett löp inte kom på 3 månader eller nått sånt.

Ja, det har gått lite över 2 månader nu. Men hon beter sig som vanligt och verkar frisk. Med andra ord hon är precis som hon brukar.

Undrar om det kan bli att en tik som vanligtvis blöder blir en sk. torrlöpare? Ja ja, ska till vet för hennes lilla sår i övermorgon så då kan jag höra med dem där.

Jag vet en hund som hade tysta löp. Och jag tror hon kanske var runt 5 år när hon började med det.
Så enda ggn de såg om hon löpte, det var när hon var i höglöp och flirtade med grannens hund :-)

M var rätt ordentligt försenad med ett löp för ett par år sedan, tror det rörde sig om ca 3 månader (om det inte var mer). jag blev jättenojjig och åkte till vet efter 2 månader men han bara ryckte på axlarna och sa att hon var frisk som en nötkärna. till slut löpte hon i alla fall och nästa löp blev bara förskjutet en månad och löpet efter det kom på normal tid.

Ja, så kanske det är.

Vi får helt enkelt testa med någon stackars hanhund som får nosa henne i baken då och då. :D Hon bjuder inte ut sig till vem som helst så det är svårt att se hennes höglöp i vanliga fall. Hanen min skiter fullständigt i det. :mad: Fast det är ju förstås skönt! :D

ja det är visst ganska vanligt. att tanten man har hemma inte är särskilt intressant. L är ju fortfarande ganska intresserad av andra löpande tikar, men han ser väldigt besvärad ut när M trycker upp ändan i ansiktet på honom och t o m försöker krångla sig in under honom ;)

Jag tycker att löpen här hemma har blivit mindre med åren. Från början så har det skvättat upp på väggarna och runnit på golvet. Men nu är det mer normalt. Så blöder de redan lite från början så...

Vår tik gjorde som så att hon löpte bara en gång om året.. praktiskt för oss.. fast nu har hon valpar o ska nog stelirisera henne för hennes livmoder e för slapp.. men det e vanligt att vissa tikar hoppar över ibland..

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
939
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 098
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
437
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama