"hoppar som en ponny"

alice

Trådstartare
\"hoppar som en ponny\"

När jag pratade med en kvinna om en häst och jag frågade hur hästen hoppade sa hon: "han hoppar precis som en ponny". :confused: Hur ska det tolkas? Positivt eller negativt? Det gäller ett halvblod.

//Alice

Re: \"hoppar som en ponny\"

Tja, snabb, vändbar, hoppar lätt osv.
Skulle nog se det som en komplimang..
Jämför man med vissa halvblod är det oftast lättare att "tuta och köra" med en ponny :D

Det låter ju riktigt bra! :D Har faktist inte tänkt på hur en ponny hoppar. :o

//Alice

En ponny är ju mer snabb och vändbar och så, så jag skulle nog tolka det positivt :D. Men min ponny är inte så vändbar.. :p

Kram!!

Kommer du ihåg hur Flyinge Electro hoppar? Med frambenen sådär lite framåt istället för invikta. Det kallar jag att en häst hoppar som en ponny. Det är sällan något negativt, själv tycker jag det är vansinnigt gulligt. ;) Sedan kan det ju betyda att det är lite mer "tuta och köra".

som de andra skriver, en snabb, vändbar häst som det är då att bara "tuta och köra". Helt klart positivt! (Detta gäller ju främst mindre ponnyer, ju större de är, ju mer likt hästar hoppar de). Jag tycker ofta att ponnyer flyter mer över hindrena och det ser lätt och smidigt ut att hoppa-.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 558
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 148
Senast: Freazer
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 421
Senast: Mirtai
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
380
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka