Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad ska man göra för att hästen inte ska hoppa för högt över hindret? Har en travare som tycker d e superkul o hoppa vare sig d e 120 eller 30 cm... Känns som att hon hoppar 180 vilket som, va ska man göra för att få henne "lägre" i språnget?
Hej, hästar som överhoppar sig är oftast osäkra på var de har sig själv och tar i lite extra för att inte slå i. Träna mycket på att bara ligga och rulla på småhinder så att han/hon lär sig taxera och hitta sig själv över hindren. Ett kryss på mitten och åttvolter över är ett enkelt sätt.
Är hon inte hoppad så mkt så kommer det nog med tiden ska du se. Så var det för min unghäst när vi började hoppa, men efter ett tag lärde han sig att inte överhoppa sig, så det kommer nog med tiden.
Haha inte alltid.
Knasfian som jag tävlar är 10 år och hoppad ganska mkt.
Kan säga att på låga hinder hoppar hon knappt, men när det är typ 70 cm så hoppar hon iaf en halvmeter över.
Och på tävling överhoppar hon sig något så in i...
Det är lite svårt att sitta kvar men det är bara att kämpa på.
Hundavel & Ras Bekanta till ena grannen har en MAS... och det är ett litet kräk, helt ärligt. Det är en sådan hund som jag absolut inte går i närheten...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.