Hoppar av för tidigt.

L

LiisaFliisa

Hej! Jag har ett varmblod som älskar att hoppa, det är bara det att när han ska hoppa ett hinder, stort som litet, så hoppar han av alldeles för tidigt. Vad kan man göra för att undvika det?
Tack!

Sv: Hoppar av för tidigt.

Lägg ut bommar innan och ligg och hoppa ett hinder på en volt för då kan du reglera vägen genom skänklarna. Efter ett tag så kommer hästen att hoppa närmre hindret!

Har samma problem.. hade :p Rid kortare galoppsprång, då måste dom komma nära, sen kan du prova dig fram till hur mkt du kan länga ut dom igen :)
Lycka till!

Tack så jätte mycket för tipsen :D

Tränare? För egentligen så tror jag nog att problemet ligger hos dig... Jag ahr nämligen samma problem med vissa hästar, men börjar lära mig behärska det...

jag tror de beror mycke på ryttaren jag kan själv har problem att hitta rätt språng. jo vistt vissa hästar e juh lättare med t.ex min d ponny är hur lätt som hälst att få en bra avsprångs pungt samtidigt som det är svårare att hitta det med min c ponny.. Det är juh alltid lättare om hästarna taxerar själva.. men annars beror de juh mest på ryttaren. man kan juh alltid träna sig själv på bommar på marken.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Med ett stort leende tar Anna Bondesson, djurvårdare, emot hundarna Simba och Khavera. Båda två ska få injektioner, men är kolugna under...
Svar
0
· Visningar
52
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
441
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka