hoppande sjuk neontetra

B

bali

Jag har i mitt akvarium 8 neontetror (bl a), En av dem har börjat simma på ett underligt sätt. Dn hoppar fram i vattnet med huvudet högst ohc stjärten ner. Alltså lodrät helt. Bara när de får mat så beter den sej hyfsat normalt. Vad kan det vara för sjukdom?

Sv: hoppande sjuk neontetra

Ingen som sett detta syndrom??
Det har hållit på i ett par veckor.

Det kan inte vara så att det är en dominant hane som uppvisar dominansbeteende? Är han lite småelak mot de andra som kommer nära? Har någon enstaka som blir lite småtjurig emellanåt och börjar hoppa fram.

Nja, vet inte. Jag har inte sett den vara elak. den bara finns rakt upp och ner. Jättekonstigt. Det kanske är en pajas som tror han är rolig.... :crazy:

Jag har också problem med mina neontetror... eller bara en av dom! Jag har startat mitt akvarium igår och har fyra små (baby) neontetror :love: tre av dom simmar omkring i grupp och en av dem är bakom(!) pumpen och verkar vara lite rädd!:crazy: vad ska ja göra? :confused:

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 777
Senast: Fetaost
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 941
Senast: Lyckan i Halland
·
Hundhälsa Har ibland på nätet stött på personer som hävdar att deras hund okynnesdricker, dvs dricker stora mängder vatten (och kissar därefter)...
2
Svar
26
· Visningar
9 773
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka