Gullan86
Trådstartare
Min Islandshäst på 130cm älskar att hoppa och jag har mestadels hoppat terränghinder ute i skogen, han bjuder alltid jättefint och skulle aldrig få för sig att springa vid sidan eller vägra.
Jag har nu tillgång till en bra ridbana med hinder och tänkte lära honom hoppa lite mer, för allt handlar väl om styrka och teknik/avståndsmätning när man börjar höjdhoppa?
Innan har vi hållt oss på 30-50cm hinder typ.
Han älskar att löshoppa och jag behöver inte ens ha infångare utan han hoppar glatt själv.
I söndags testade jag på lite cavaletti(orkade inte ta fram riktigt hinder då)
Hur högt tror ni detta blev?
Vad tycker ni om hans teknik?
Jag tycker det ser ut som att han behöver någon avsatts bom så han kan lära sig mäta avståndet vad tycker ni? hur lär man dem mäta av på bästa sätt när hindren blir högre?
Jag har nu tillgång till en bra ridbana med hinder och tänkte lära honom hoppa lite mer, för allt handlar väl om styrka och teknik/avståndsmätning när man börjar höjdhoppa?
Innan har vi hållt oss på 30-50cm hinder typ.
Han älskar att löshoppa och jag behöver inte ens ha infångare utan han hoppar glatt själv.
I söndags testade jag på lite cavaletti(orkade inte ta fram riktigt hinder då)
Hur högt tror ni detta blev?
Vad tycker ni om hans teknik?
Jag tycker det ser ut som att han behöver någon avsatts bom så han kan lära sig mäta avståndet vad tycker ni? hur lär man dem mäta av på bästa sätt när hindren blir högre?