hoppa, men vart?

N

neres

Tjao.
Skulle behöva lite hjälp.
Är det någon som kan ge tips om var man kan hoppa, om man inte har någon padock?:confused:

Sv: hoppa, men vart?

runt omkring just där finns bara en väg som har väldigt stora stenar.. och hagarna går upp o ner som kullar.. vet i tusan vad ja ska göra då .. ... hehe

Då finns det ju tyvärr inte så mycket alternativ :(

Då får du nog åka bort till rishus/ridbana.
Om det inte går att göra iordning en liten plätt i någon hage.
Det går ju att hoppa även om det går lite uppför, terräng :idea:

Finns det verkligen ingen plätt som är platt i hagen? Man behöver ju inte sådär jättemycket utrymme egentligen.

När jag var yngre och red shettis så hade vi en bana några kilometer in i skogen. Eller bana är kanske fel ord. Mitt i skogen låg massa omkullfallna träd, så det var bara att rensa upp så hade vi en liten hoppbana med perfekt underlag. Det var bland det roligaste jag visste i hoppväg!

Jag har inte heller någon bana men- Grannen ca 1km bort har en jättefin sandbana som jag rider på imellanåt.

Det finns ingen bana i närheten du kan få låna ibland? Du kanske kan erbjuda månadshyra på den ev. banan isf?

Om inte annat så plätt i hagen? Skogsvägar? Jag rider för tillfället på grannens äng som han precis slagit (har såklart tillstånd)

Om det inte finns något alternativ får man nog åka/rida lite längre bort:cool:

jodå, det finns en padock i ett annat stall en bit bort. Men då är det en bit att rida. Man måste dels över en stor väg, fast åker inte så många bilar där. Jag får väl ta o sticka ut i skogen o leta, :)

Liknande trådar

Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
505
Senast: Oknytt
·
Ridning Fick hem min häst i söndags och har bara tagit de lugnt nu i dagarna. Släppt henne i padocken och sen låtit henne smälta in alla...
2
Svar
36
· Visningar
3 958
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 744
Senast: mamman
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama