Hoppa med westernsadel?

T

theresan

Hej! Jag tänkte vända mig till er som har erfarenhet av westernsadlar och höra lite...Jag förstår såklart att westernsadlar inte är optimala att hoppa i (ska man tävlingshoppa finns det ju en anledning till att det finns hoppsadlar;) ) Men... går det alls att hoppa med westernsadlar? Egna erfarenheter mottages tacksamt! Ha det gott

Sv: Hoppa med westernsadel?

Ett skutt i skogen då och då kan väl knappast vara skadligt..

Jag känner en som va rätt blå på magen efter att ha hoppat i en westernsadel:rofl:

Varför inte hoppa barbacka istället:idea: Fast då kanske man blir blå på fler stället än bara magen:rofl:

Kolla på hopp-tråden inne härinne på western:D Där var det mycket bilder på hoppning med w-sadel men också en del tips & trix..

Gilly

Ja, det går att hoppa i westernsadel. Dock krävs en lite annorlunda teknik och hindren bör inte vara för höga. Det gäller att vara mer upprätt och hoppa lite "efter" hästen för att undvika att få hornet i magen... Inget för den som vill tävla i hoppning. Nåt språng över nåt enkelt hinder går dock bra;)

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
447
Senast: Pegasus63
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Äpplet.
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 246
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka