Hoppa med lindor?

Magnum

Trådstartare
Är det nån som gör det?
Vågar man göra det? Om man tejpar ordentligt?

Om man ska tävla två låga klasser, säg 90 och 100, tejpar och har extra kardborre ditsytt för att ytterligare minska risken för att de går upp? Vågar man då?

Ska tävla imorron och inbillar mej att hästen gillar stödet mer än vad som åstakomms från skydd av alla de slag (har hoppat med lindor förut, både på träning och tävling) men 'vetenskapligt' ger väl lindor inte sådär överdrivet med stöd som man kanske tror?

Sv: Hoppa med lindor?

Nog går det bra att hoppa med lindor.
Kolla bara (eller be någon kolla) så lindorna sitter ordentligt innan du rider in på banan, för säkerhetens skull ;)

Lycka till ;)

Känns som om det är lite riskabelt, men det går ju att prova..
Annars kan du ha skydden över lindorna om det inte är för tjockt. :)
Lycka till!:bump:

Jag har nästan alltid lindor när jag rider men på 4 år som jag ridit med lindor är det aldrig nån linda som gått upp så jag tror igentligen inte att den chansen är så stor

Nog går det bra att hoppa med lindor.
Kolla bara (eller be någon kolla) så lindorna sitter ordentligt innan du rider in på banan, för säkerhetens skull ;)

Lycka till ;)
Tack!
Jo det ska jag göra isf, be nån ta en kik lite fort innan vi ska in.

köp equilines, deras kardborre gör mej :devil: .
den lossnar fanimej inte ens när man VILL att den ska göra det.
till exempel när man ska linda av. :p

Ja, visst vågar man det! Men du, det är varken mer eller mindre farligt om man hoppar 90 eller 130! ;):D

Använd helst fleece, för OM lindan går upp och hästen trampar på den så går fleecen sönder lättast.

Tjejen som tidigare hade minkompis häst på foder tävlade honom med lindor bak i 130cm, hon hade tejpat med eltejp ett par extra varv runt kardborren. De satt kvar iaf.

hoppar med lindor jag med, tejpar dom iofs. det funnkar bra :)

Tror att du kan vara lugn! för mig har aldrig någon linda gått upp under hoppning.. se bara till att kardborren inte är allt för sliten så ska det nog inte vara någon fara!

Heej, jag brukar hoppa med lindor när mina skydd är smutsiga och då hoppar jag 120-130, jag tejpar mina jag mee, men tror ej du behöver vara orolig, tejpa dom bara några varv extra så går det nog bra!

Då behöver jag inte vara så orolig längre då. Finns ju fler än mej som hoppar med lindor!:)
Använder bara lindor med ordentlig kardborre också(tom sytt på extra;))

Det är nog ingen fara :) själv hoppar jag inte med lindor längre eftersom pålle jag har nu blir allt för okänslig när han har lindor på :p. Jag vill inte att han ska vara i i onödan.

Jag tävlar och tränar med lindor för det mesta. Men skulle aldig linda om jag känner mig osäker på att de kan gå upp. Själv har jag lindat hela mitt liv utan någon linda som gått upp, så känner mig väldigt säker på lindandet.

Välj bra lindor med ordentlig kardborre som inte kan gå upp!

Jag brukar själv inte rida med endast lindor, ibland har jag lindor under skydden. Men några benlindor som har kanonbra och säker kardborre är Equilines.

07010063_1.jpg

När jag hoppade C-ponnyn med Lindor, gick de upp :eek: ändå hade jag tejp, vi skulle väl gått omkull om hon tramade på lindan men hon gjorde inte det, Som tur var:smirk:, men det har aldrig hänt igen!! ;)

Liknande trådar

Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·
Hoppning Hej, skulle vilja ha era råd, erfarenheter och massor av tips. Det är nämligen så att jag har börjat tävla på lokal 90-100cm denna...
Svar
3
· Visningar
752
Senast: lillaP
·
Hoppning Hej, skulle vilja ha era råd, erfarenheter och massor av tips. Det är nämligen så att jag har börjat tävla på lokal 90-100cm denna...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: gullebarn
·
S
Hoppning Jag skulle hoppträna lite för mig själv idag som jag alltid gör på onsdagar. Hästen verkade må bra, kände igenom henne och märkte inget...
Svar
16
· Visningar
1 045
Senast: sabbet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka