Hoppa islandshäst!

T

Tessie_horse

Någon mer som hoppar islandshäst?? vissa säger att det kan förstöra tölten men det är MÅNGA som töltar.. men jag fortsätter.. vad tycker ni?? :confused:

Sv: Hoppa islandshäst!

Håller inte på med isisar själv men jag ställer mig genast frågan Varför skulle det förstöra tölten? har du hört någon teori mom det?

/K

Hej
Nej hoppning förstör inte tölten - det förbättrar oftast galoppen, balansen och bärigheten på hästen vilket i sin tur också förbättrar tölten. Allt arbete med hästen som förbättrar den fysiskt och lydnadsmässigt förbättrar också tölten.

kotte

Ja, jag hoppar med min islandshäst ibland. Inte tror jag det förstör tölten heller, det ger muskler och smidighet och för tölt krävs muskler och smidighet.

ja jag har hört teori om det.. jag hoppar min islandshäst och han är rätt fet man jag tar det lugnt. han har inte en sån bra tölt men han har bättre nu än innan! han har hoppat 80 cm innan när han var i kondition! :p

Jag kan knappast tänka mig att det förstör tölten.. Jag brukar hoppa med min pappas islandshäst, han hoppar 80 hur lätt som helst, och tycker bara att det är kul att hoppa! Det är väl bara bra att hoppa och träna markarbete med dem så att de bygger andra muskler och lär sig att hålla reda på sina små hovar och ben...

Varför skulle hoppningen förstöra tölten...?
De e bara å hööpä!
HA D!

Tessie_horse skrev:
Någon mer som hoppar islandshäst?? vissa säger att det kan förstöra tölten men det är MÅNGA som töltar.. men jag fortsätter.. vad tycker ni?? :confused:

Nej, men därimot vet jag att dom aldrig får tölta mot ett hinder, deras fotförflyttning gör att dom inte får att bra "avstamp" & att dom lättare kan kracha.

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
697
Senast: Squie
·
Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: Roheryn
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
2 160
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar