Sv: Hoppa bana! Nervös
Hur gick det för dig? Jag hade ridit ungefär 1,5 år när jag hoppade bana för första gången, på en specialkurs där jag var minst erfaren. På lektionerna hade vi bara travhoppat väldigt enkla hinder. Det var egentligen aldeles svårt för mig just då och jag visste nog ärligt talat inte vad jag gav mig in på eftersom jag aldrig ens hade hoppat i galopp och nu skulle vi dessutom göra det på en hel bana. Men vi gick igenom den en liten bit i taget och jag höll på att få en shock hur snabbt jag var tvungen att svänga i galoppen för att ta mig till nästa hinder. Jag var hur nervöst som helst och helt torr i munnen, men jäklar vad bra det kändes efteråt när jag hade lyckats ta mig runt hela banan! Inga stilpoäng men att jag tog mig lite vatten över huvudet gav mig mycket bättre självförtroende när det kom till enklare saker och bara vanlig galopp på lektionerna.
När det gäller att byta hade jag aldrig heller gjort det tidigare men läraren ropade bara åt mig att byta galopp så gjorde jag det utan att tänka så mycket egentligen, det var precis som de snäva svängarna inte något jag hade funderat på innan att jag skulle behöva kunna...