hopp tävling

D

dyrre

Jag ska åka och tävla på söndag 12/11 och skulle vilja ha lite råd.
Det är så att jag jobbar och ska bort på lördagen innan tävlingen.
Kan man låta hästen stå dagen innan tävling eller blir dom stela då.
Hon kommer att bli riden ti,ons,tors,fre stå lördag och tävla söndag är det ok??? på lördagen får hon gå ca 7timm i en stor hage och hon är en sån häst som rör sig hela tiden.
Jag vet inte hur jag ska lösa problemet annars jag vill ju inte att någon som hon inte är van vid rider henne innan tävlingen.

Sv: hopp tävling

Jag ska åka och tävla på söndag 12/11 och skulle vilja ha lite råd.
Det är så att jag jobbar och ska bort på lördagen innan tävlingen.
Kan man låta hästen stå dagen innan tävling eller blir dom stela då.
Hon kommer att bli riden ti,ons,tors,fre stå lördag och tävla söndag är det ok??? på lördagen får hon gå ca 7timm i en stor hage och hon är en sån häst som rör sig hela tiden.
Jag vet inte hur jag ska lösa problemet annars jag vill ju inte att någon som hon inte är van vid rider henne innan tävlingen.

om du inte har en väldigt het häst så är de ju inga problem men hon bör inte gå hårt torsdag fredag då för då kan hon bli lite stel om hon vilar... men rid ut i skogen dom två dagarna eller lite på banan.... vart ska du tävla någonstanns???

Ska till djursholm och tävla ska rida 90-100cm hon har precis kommit igång efter att hafft föl så vi tar det lite lungt annar rider ja g 110-120cm på henne:love:

Min häst vilar ofta dagen innan tävling, då det är det som fungerar bäst på henne, jag vill gärna att hon ska vara lite extra laddad på tävlingen.

Din häst blir antagligen inte stel av att vila dagen före, men det vet du bäst själv. Hur brukar hon vara dagen efter en vilodag? Som vanligt, lite på tårna eller kanske lite seg?

Ullis

Jag tror inte att det gör ngt att hästen står dagen innan. H*n kanske blir lite mer taggad än vanligt, men om h*n inte är het ivanliga fall så blir det nog inget problem. Själv brukar jag bara skritta/inte rida alls dagen innan tävling..

Då syns vi kanske då !!
Jag skall dit och rida 0,90 om hovslagarn hinner sko om :bump: *hoppas*
Cetzy

det e nog bäst om du i alla fall skrittar honom en halvtimme så han får röra sig lite... lycka till!! ;)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 330
Senast: Lady_S
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka