Hopp nu få jag tydligen spam SMS.....

Is

Trådstartare
Jag har tydligen vunnit 550000 pund från Google!
I SMSet står det att jag ska göra anspråk på priset genom att skicka ett mail till en angiven gmail adress. SMSet kommer från ett utländskt nummer. Men frågan, kan jag vidta några åtgärder? Rapportera in mailadressen till Google? Anmäla numret eller liknande?

nämen Grattis, bara skicka in dina uppgifter o kontonr så har du ju massa pengar inom kort ;-)
*ironi*

• Gilla
Reactions: Is
Jag har tydligen vunnit 550000 pund från Google!
I SMSet står det att jag ska göra anspråk på priset genom att skicka ett mail till en angiven gmail adress. SMSet kommer från ett utländskt nummer. Men frågan, kan jag vidta några åtgärder? Rapportera in mailadressen till Google? Anmäla numret eller liknande?

Men stort Grattis.... Nu kan du ordna en stor Bukefest....

• Gilla
Självklart blir det stor bukefest bara pengarna finns på mitt konto vars nummer jag gladeligen lämnat ut till Google :angel:

Apropå spam... Är det fler än jag som fått ett mess, på telefonen alltså, där man ombeds uppge vad man skulle rösta på om det vore val idag?

• Gilla
Jag svarade. Fanns ingen anledning att inte göra det.

(alltså vad jag skulle röstat på)
Jag svarade inte. Anledning: Förstår inte varför något "marknadsundersökningsföretag" ska veta vad jag skulle rösta på... Vi har ju valsekretess i Sverige och att någon ska kunna koppla ihop mig med vad jag röstar på känns lite sisådär...:meh:

Jag svarade inte. Anledning: Förstår inte varför något "marknadsundersökningsföretag" ska veta vad jag skulle rösta på... Vi har ju valsekretess i Sverige och att någon ska kunna koppla ihop mig med vad jag röstar på känns lite sisådär...:meh:
OK
Jag kanske är naiv iom att jag redan kontaktas av tex Göteborgs universitet, då jag är fritidspolitiker. Det gör också att det inte direkt är raketforskning att lista ut vilket parti jag skulle rösta på :)

OK
Jag kanske är naiv iom att jag redan kontaktas av tex Göteborgs universitet, då jag är fritidspolitiker. Det gör också att det inte direkt är raketforskning att lista ut vilket parti jag skulle rösta på :)
Det kan jag förstå!:) (Det är ungefär som att fråga Björklund, eller Löfvén, vad de kommer att rösta på... :D)

Men, jag, som är lite konspiratoriskt lagd, funderar över hur de kommer att använda mitt namn, mitt telefonnummer och den information de frågar efter...

Liknande trådar

Äldre Jag har en sadel till salu och igår fick jag ett mkt kortfattat mail på engelska, i princip bara vad jag kunde tänka mig att sälja den...
Svar
14
· Visningar
1 455
Senast: avslutat medlemskap
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 312
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama