Hopp/fälttävlands Sadel för fullblod med HÖG manke!

Sv: Hopp/fälttävlands Sadel för fullblod med HÖG manke!

Hej!
Mitt fullblod ser nog ung likadan ut, smal, rak rygg och en rejält hög manke! Hade ute en sadelutprovare idag och vi kom i varje fall fram till att en Stubben med bomvidd 28 skulle passa eller Passier stl 26. Smal bom är ett måste. Finns inte mycket sådant på marknaden. Men man kan ju alltid beställa nytt.....
Alternativet för mig blir en Stubben stl 29 som jag stoppar om så den passar. Albion specialtillverkar sadlar till fullblod, ca30 000 gissar jag :laugh:
Lycka till!

jag har en UBO-sadel på min ena herre med verklig jättemanke och den ligger kanoners! Tyvärr tillverkas inte UBOn längre, synd för den är oslagbar verkligen, ger riktigt bra stöd både fram och bak och 4 rejäla stroppar. En toppensadel helt enkelt.

Till flickorna (som oxå är fullblod med mycket manke) har jag en Zaldi Star som faktiskt funkar helt ok, är lite lite framskuren i kåpan för mina långa ben dock. Annars brukar faktiskt äldre sadlar ligga bättre generellt på fullbloden, de byggde sadlar annorlunda förr och hade mer cutback och plats för en rejäl manke.

Lycka till i letandet=)

tack för era tips, ligger lite på is just nu då hästen i fråga skar ut ögat på sig själv för ca 2månader sedan. dec är min värsta månad jobbmässigt och han sätts igång igen i jan får se hur det går då.

tack för era tips, ligger lite på is just nu då hästen i fråga skar ut ögat på sig själv för ca 2månader sedan. dec är min värsta månad jobbmässigt och han sätts igång igen i jan får se hur det går då.

Fy fan va hemskt! Stackars!!:(

han slet sig på gången så att väggfästerna lossnade från väggen och sedan flög änden som en katapult och skar upp hans öga....
väldigt djupt enligt vet men som tur va skaddades i alla fall inte okbenet (kan vara fel stavat benet som ska skydda ögat) utan det var bara ögonresten som behövdes opereras bort.

vi ska ha premiär tur nu till veckan då jag jobbar så extremt mycket under dec, men han har klarat haglivet och det sociala (går med 2st valacker i hagen) väldigt bra! Han äter som han aldrig har ätigt förut så nu återstår bara att se hur det går då jag hoppar upp igen...

Men tack än en gång för era omtankar.

vi ska ha premiär tur nu till veckan då jag jobbar så extremt mycket under dec, men han har klarat haglivet och det sociala (går med 2st valacker i hagen) väldigt bra! Han äter som han aldrig har ätigt förut så nu återstår bara att se hur det går då jag hoppar upp igen...

Men tack än en gång för era omtankar.

Håller tummarna för er=)

Min foderhäst har en amerigo CC hopp. Den sitter bra på henne!

läste lite snabbt om den och den verkar ju lovande ska höra med svärmor om de har någon på lager. tack för ditt tips.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 335
Senast: Sassy
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
829
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 236
Utrustning Hjälp.. Jag försöker hitta en billigare hoppsadel som passar en hög manke, bred rygg (ca 110 grader) och breda tornutskott. Då det är en...
Svar
7
· Visningar
822
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka