sorbisen
Trådstartare
Till våren har jag fått möjligheten att ta ett föl till på min kuses mamma men jag har så svårt att välja hingst. Tog ju en dressyrhingst (Napoleon) förra gången (-94) och det blev väldigt bra tycker jag, men nu står det alldeles still. Tänkte att jag kanske kunde få lite idéer av er. Stoet är e:Pajazzo, u:soraya II, ue: Labrador, uu: Soraya 7973. Hon är ungefär 163 cm och ganska fullblodslik. På 1, 2 och 3-års premieringarna fick hon omdömet något gracil fram och lågt ansatt hals. Hennes trav skulle dessutom kunna vara lite bättre enligt mitt eget tycke. Hon har ett fantastiskt temperament men är ganska "stoig" periodvis.
Skulle ju om fölet blir ett sto vilja behålla det men det ska ju även gå att sälja den för som bekant kan man ju inte behålla alla hästar. Ett krav är att hingsten ska finnas på färsk semin eller naturlig då hon kommer att vara 18 år och inte haft föl sedan 1994. Han ska ju självklart förbättra hennes svaga sidor också (förhoppningsvis) men sedan är valet öppet. Med tanke på traven har jag kikat lite på Don primero men vad tycker ni. Snälla ge mig lite tips i denna hingstjungel.
Skulle ju om fölet blir ett sto vilja behålla det men det ska ju även gå att sälja den för som bekant kan man ju inte behålla alla hästar. Ett krav är att hingsten ska finnas på färsk semin eller naturlig då hon kommer att vara 18 år och inte haft föl sedan 1994. Han ska ju självklart förbättra hennes svaga sidor också (förhoppningsvis) men sedan är valet öppet. Med tanke på traven har jag kikat lite på Don primero men vad tycker ni. Snälla ge mig lite tips i denna hingstjungel.