L
Lizbeth1970
Är det några personer som har erfarenhet om Hööks westernsadel, pleasure modellen, den bruna?
Hur länge har ni i så fall ridit med den? Omdömme?
Hur bra håller dom?
Jag inhandlade en sån i mars månad 2009.
Innan den hade jag en bomlös sadel, free max, men som tyvärr gled på min häst, men i övrigt myckt bra.
Jag har filmat hästen med dom två olika sadlarna på och med ryttare och jag ser inga som helst skillnader i stegen, ej heller när jag själv rider känner jag skillnad i hans rörelse.
Westernsadeln ligger an längs hela ryggen och lyfter varken fram eller bak.
Den ligger bra vid manken och trycker inte vid bogarna, han verkar inte ha några som helst problem med den.
Nackdelen för MIG är den hårda sitsen. Har varit iväg och provsuttit fler DYRA och mindre dyra sadlar av olika märken, men dom är i stort sett lika hårda i sitsen som Hööks.
Vilka westernsadlar har mjukast sits?
Någon som har liknade problem? Hur har ni löst det?
Har hört att fårskinnsull på sitsen kan göra den mjukare....?
Dämpar den stötar, när hästen bryter av i galopp ex. och jag ska kämpa igång honom igen?
Shock absorbing pad av något slag under sadeln?
Hoppas tråden kommer in under rätt plats nu:-)
Hur länge har ni i så fall ridit med den? Omdömme?
Hur bra håller dom?
Jag inhandlade en sån i mars månad 2009.
Innan den hade jag en bomlös sadel, free max, men som tyvärr gled på min häst, men i övrigt myckt bra.
Jag har filmat hästen med dom två olika sadlarna på och med ryttare och jag ser inga som helst skillnader i stegen, ej heller när jag själv rider känner jag skillnad i hans rörelse.
Westernsadeln ligger an längs hela ryggen och lyfter varken fram eller bak.
Den ligger bra vid manken och trycker inte vid bogarna, han verkar inte ha några som helst problem med den.
Nackdelen för MIG är den hårda sitsen. Har varit iväg och provsuttit fler DYRA och mindre dyra sadlar av olika märken, men dom är i stort sett lika hårda i sitsen som Hööks.
Vilka westernsadlar har mjukast sits?
Någon som har liknade problem? Hur har ni löst det?
Har hört att fårskinnsull på sitsen kan göra den mjukare....?
Dämpar den stötar, när hästen bryter av i galopp ex. och jag ska kämpa igång honom igen?
Shock absorbing pad av något slag under sadeln?
Hoppas tråden kommer in under rätt plats nu:-)