Modig_Korn

Trådstartare
Att stödja lokala producenter av honung känns ganska givet i min bok. Men jag har nu 2 burkar och 1 flaska honung som jag inte har någon större användning för. Flaskhonungen känns ganska fake, det var min mormor som köpte den åt mig, känns mest som smakämnen, färgämnen och glukos. Men burkarna är äkta vara och de är ju lite mer att ta på så att säga. "Honungskaka" är ett uttryck man har hört då och då, inte binas egna honungskakor utan något man bakat. Men vad detta är, hur det smakar och om det är värt att göra undrar jag. Men i stort sett så skulle fler tips på honungsanvändning behövas.
 
Använd honung istället för socker när du bakar. Det är sötare än socker, så står det fyra matskedar socker brukar jag ta max hälften honung och det brukar bli bra. Jag har inte lärt mig räkna om helt än, brukar höfta liksom :D
 
Värt att veta är att honung inte får ha några tillsatser alls, då får produkten inte längre kallas honung.
 
Att stödja lokala producenter av honung känns ganska givet i min bok. Men jag har nu 2 burkar och 1 flaska honung som jag inte har någon större användning för. Flaskhonungen känns ganska fake, det var min mormor som köpte den åt mig, känns mest som smakämnen, färgämnen och glukos. Men burkarna är äkta vara och de är ju lite mer att ta på så att säga. "Honungskaka" är ett uttryck man har hört då och då, inte binas egna honungskakor utan något man bakat. Men vad detta är, hur det smakar och om det är värt att göra undrar jag. Men i stort sett så skulle fler tips på honungsanvändning behövas.

Flaskan, är det flytande honung, eller står det på att den innehåller smakämnen, färgämnen och glukos? För står det honung, så är det, precis som Gabbi skriver, honung. Den smakar inte lika intensivt honung som den fasta, men det är perfekt att ha i matlagning t ex.
 
Att stödja lokala producenter av honung känns ganska givet i min bok. Men jag har nu 2 burkar och 1 flaska honung som jag inte har någon större användning för. Flaskhonungen känns ganska fake, det var min mormor som köpte den åt mig, känns mest som smakämnen, färgämnen och glukos. Men burkarna är äkta vara och de är ju lite mer att ta på så att säga. "Honungskaka" är ett uttryck man har hört då och då, inte binas egna honungskakor utan något man bakat. Men vad detta är, hur det smakar och om det är värt att göra undrar jag. Men i stort sett så skulle fler tips på honungsanvändning behövas.
I marinader när du grillar! Fungerar både till kött och fisk! Den flytande honungen är toppen till jordgubbar, naturell yoghurt och så ringla lite honung över.
Sen självklara som te, irish coffe och i bakning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp