Jag har haft några enstaka tuppar som visat aggressivitet. En fick jag ordning på genom att vända upp och ner på honom. Tror mest det var hormoner som spökade där. En annan klådde ner allt som rörde sig och blev förstetupp före 6månaders ålder, han hamnade i grytan. Har en nu som kan hacka på mig med det är i ren rädsla. Han backar undan när jag kommer men har en förkärlek för att dela redena med hönorna så när jag plockar ägg så känner han sig trängd och hackar i självförsvar.
Den tupp du beskriver @MissFideli låter inte som något att spara. Att han är vacker är inte ett gångbart argument. Vackra tuppar föds det ca 13 av på dussinet. Jag hoppas dina grannar tar sitt förnuft till fånga innan någon blir skadad. En aggressiv tupp och ett litet barn kan ju sluta med utstuckna ögon och annat mindre roligt om man har otur.
Den tupp du beskriver @MissFideli låter inte som något att spara. Att han är vacker är inte ett gångbart argument. Vackra tuppar föds det ca 13 av på dussinet. Jag hoppas dina grannar tar sitt förnuft till fånga innan någon blir skadad. En aggressiv tupp och ett litet barn kan ju sluta med utstuckna ögon och annat mindre roligt om man har otur.