Sv: Hönstråden 2012
Kan det vara så att det faktiskt BLIR en högre % tuppar av "naturen"? Nån somvet?
Kan det vara så att det faktiskt BLIR en högre % tuppar av "naturen"? Nån somvet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har lyckats prångla ut en del tidigare då dom är snälla, vackra och renrasiga men just nu verkar tuppmarknaden vara mättad.
Inte här - vi är vegetarianer
det är onekligen ett dilemma vad man ska göra med tupprackarna.
Slakta och ge bort.
Eller slakta o koka till någon katt eller hund eller ge bort till katt eller hund.
Näää...vi är alldeles för blödiga för att göra sånt...det är därför vi är vegetarianer Annars vore det ju gott för katterna men varken jag eller mannen skulle klara det. Ger hellre bort dom levande.
Om man inte klarar av att ta bort dem själv så måste man nog antingen acceptera att ha en jäkla massa tuppar - och dela av flocken om de inte håller sams - eller att anlita någon som slaktar åt en.
Hur går man tillväga när man slaktar en tupp? vad krävs för att få göra det egentligen?
bara nyfiken då jag kanske har någon jag måste göra av med längre fram..
Här finns lite tips: http://honsitrunsby.webs.com/slakt.htm
Vi har accepterat att ha kvar dom.
dom här tupparna är lugna och snälla, annars hade det ju inte gått...vi har delat upp dom i två flockar som får turas om att gå lösa medan det andra gänget är i hönsgården.
. Nej, det är faktiskt Hedemora som jag har.
Jag håller inte med inlägget.
Om att man först ska ha en döing?
Jag tar ett smalt väl anpassat vedträ och kickar lätt i bakhuvudet på tuppen, så lätt att de inte dör o tillräckligt hårt för att de ska tuppa av.
Om ajg uppfattade din länk rätt o hon ville ha dem döda?
Dödar man dem med ett slag så sprattlar de och då blir det klurigare att sätta rätt med yxan.
Nåväl, efter det så skållar vi våra, alltså spar skinnet på.