Hönsraser- I need help!!!

O

Olinda

Nu tror ni väl att jag är knäpp, jag letar efter en hönsras som ser ungefär ut som den där fågel som Kalle Anka träffar i djungeln på julafton, men är svart och en ganska liten variant.

Någon som vet vad jag menar??

Någon som vet vad en Modern engelsk stridshöna (dvärg) är för något, är den snäll eller är det en stridis??

Sen vill jag ha förslag på lite olika fina raser (inga vanliga bruna och vita höns) helst om iallafall är OK äggläggare (dvs som lägger iallafall 2-3 st i veckan eller nåt..)

Sv: Hönsraser- I need help!!!

Jag gillar DvärgKochin :) Små höns med härlig fjäderdräkt som är snälla och trevliga... om det blir höns nån dag, blir det absolut sådana:
dt.JPG

Senast ändrad av en moderator:

:bow: Haha, vilken underbar beskrivning: ser ungefär ut som den där fågel som Kalle Anka träffar i djungeln på julafton

Finns det inte en japansk variant, silkeshöns? som ser ut så. Men de är helvita.

Moderna engelska stridshöns :confused: använder de då kärnvapen vid krigsföring?

Nej den är är helt svart och ser ut som man satte en bytta upp och ner över huudet på henne (fjärdrar), frågan är om hon ser något alls :angel: liten som sagt, men ganska kaxig, det ska vara ordning på alla, ingen får rymma från flocken för då kommer hon springades och hämtar hem dem.

Sen vill jag ha förslag på lite olika fina raser (inga vanliga bruna och vita höns) helst om iallafall är OK äggläggare (dvs som lägger iallafall 2-3 st i veckan eller nåt..)
Rekommenderar någon Lantras!

LIA

Finns det inte en japansk variant, silkeshöns? som ser ut så. Men de är helvita.

Silkeshöns finns i många färger inte bara vitt! Jag föder själv upp svarta, viltfärgade, gula, silverfärgade, röda, blå och vita!:love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka