Honkatt svullen i ansiktet efter kastrering.

steve

Trådstartare
Lämnade in vår honkatt på 11 månader på kastrering, id-märkning och vaccinering i morse. Hämtade hem henne för några timmar sedan och då var hon väldigt nyvaken och såg svullen ut i ansiktet, hon är en bondkatt och såg mer ut som ett brittiskt korthår. Jag påpekade detta till veterinären, som klämde och kände i ansiktet men sade inget mer än att hon nog hade legat lite tokigt.

Svullnaden har fortfarande inte gått ned och jag undrar om detta är vanligt!? Är det en reaktion på nedsövningen eller vaccinationen? Hon är lite piggare nu men fortfarande dåsig och trött. Hon är ganska klent byggd på 2,5kg men i övrigt har hon vart frisk. Ska jag oroa mig?
 
Sv: Honkatt svullen i ansiktet efter kastrering.

Jag hade absolut oroat mig men jag är oxå lite övernojig över mina djur.

Tycker att mina som senast var inne för kastrering oxå såg ganska mosiga ut när de kom hem men det gick över snabbt. Har veterinären checkat så borde det inte vara någon fara. Hur är hon idag?
 
Sv: Honkatt svullen i ansiktet efter kastrering.

Att de är trötta ett dygn efter kastrering är helt normalt.
Svullnaden kan vara en reaktion på vaccinet, även om detta är ovanligt.
Veterinären har ju kollat, men ring dit igen om du är orolig även idag.
 
Sv: Honkatt svullen i ansiktet efter kastrering.

Det kan vara en allergisk reaktion, som sagt, om hon fortfarande är svullen idag skulle jag åka in.
 
Sv: Honkatt svullen i ansiktet efter kastrering.

Svullnaden gick över till dagen efter som tur var och är nu sig själv igen :) typiskt att man ska vara så orolig hela tiden..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp