hona stamtavla, hanen stamtavla hur ungarna?

Sv: hona stamtavla, hanen stamtavla hur ungarna?

Att mamma katt och pappa katt är av samma ras och har stamtavla.

men jag hörde at man måste var med i samm klubb??

Om jag parar min hona med sstamtavla imorgon med en hane med stamtavla.. Räcker det? Eller vad krävs liksom?

Att mamma katt och pappa katt är registrerade/godkända av SVERAK.

Om jag parar min hona med sstamtavla imorgon med en hane med stamtavla.. Räcker det? Eller vad krävs liksom?

1. Du måste vara medlem i en klubb som är ansluten till ett stambokförande förbund (tex. SVERAK, IDP-klubbar, TICA eller CFA).

2. Båda föräldrarna måste uppfylla eventuella hälsokrav (tex. fria från navelbråck och hanen måste ha intyg på att båda testiklarna är på plats).

Det är det mest grundläggande. Sedan har olika förbund olika regler. Inom vissa förbund måste båda föräldrarna vara reggade hos dem för att avkomman ska registreras (tex. inom CFA och GCCF), men SVERAK godkänner att man använder hanar utanför förbundet förutsatt att hanen uppfyller de krav de har på avelshanar.

Jag rekommenderar att du går med i en kattklubb, kollar upp reglerna och så parar du sedan.;)

en fråga , varför håller du dig inte i samma tråd med alla frågor ??

Nej, samma klubb är inte nödvändigt.

Men du menar kanske samma förbund?

T.ex. om den ena är från en s.k. Indenpendent klubb och den andra från Sverak.
Det brukar gå att ordna, men det är riktigt, man måste se upp lite och kolla.

Hur som helst. Ta inte och para dem hur som happ, bara för att bägge har stamtavla och tillhör lämplig ras.
Läs på, kolla upp lite. Ta råd från en erfaren uppfödare. Gärna uppfödaren av katterna ifråga... Eller rent av ägaren till säg farfar, om denne är en hyfsat erfaren raskattmänniska. (Jag misstänker att ägaren till hanen är lika oerfaren som du).

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
181
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
648
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 890
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross