Hona eller hane på kattungar *bilder*

landet

Trådstartare
Jag är helt värdelös att kolla kön på katt, denna är 4 veckor. Är det en tjej eller kille?

Bifogade filer

• 20200620_095151.webp
    20200620_095151.webp
    148,2 KB · Visningar: 1 069
Jämför dem med varandra utifrån denna beskrivning från scandinavianragdolls. Hjälpte mig att bestämma kön på 6 v kattunge i höstas ( hane):

Avstådet mellan anus och kön
På en hona är avståndet kortare än på en hane. Har man både honor och hanar i kullen är detta oftast det enklaste att gå efter

Könets utseende
Man brukar många gånger säga att honans anus och kön tillsammans ser ut som ett semikolon ;
medan hanens bakdel mer påminner om ett kolon :
Honans kön visar sig som ett streck medan man på hanen bara ser en liten prick.

Jämför dem med varandra utifrån denna beskrivning från scandinavianragdolls. Hjälpte mig att bestämma kön på 6 v kattunge i höstas ( hane):

Avstådet mellan anus och kön
På en hona är avståndet kortare än på en hane. Har man både honor och hanar i kullen är detta oftast det enklaste att gå efter

Könets utseende
Man brukar många gånger säga att honans anus och kön tillsammans ser ut som ett semikolon ;
medan hanens bakdel mer påminner om ett kolon :
Honans kön visar sig som ett streck medan man på hanen bara ser en liten prick.
Hittade detta oxå när jag googlade men kände ändå att jag inte kunde bestämma mig för vilka kön det var.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
194
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
491
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
420
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama