Hon sparkar iväg konerna! :O xD

J

_jossan__

Någon som har samma problem? :angel:

Hon ahr hållt på så här ett tag nu, om man sätter upp en bana på ridbanan, och kommer fram till en kon så, TJOFF så sparkar hon undan den, och sen står hon snällt där och väntar på vad hon ska göra! :rofl:
det gäller hinkar, dunkar, koner eller vad man nu har som markeringar.
det är ignet irriterat, utan mer som om hon tycker det är roligt, s.a.s.

Vad ska man göra egentligen? xD

Sv: Hon sparkar iväg konerna! :O xD

Haha, kanske det xD
då skulle hon antagligen trampa på dem istället, om jag känner henne rätt *vissel*

Haha, låter som min häst!! Hon har nog varit fotbollsspelare i sitt förra liv!:devil:

Hon ahr hållt på så här ett tag nu, om man sätter upp en bana på ridbanan, och kommer fram till en kon så, TJOFF så sparkar hon undan den, och sen står hon snällt där och väntar på vad hon ska göra! :rofl:

Så gör min häst också :smirk:
har en liten teori om det, lätt flummigt men jag hoppas att du förstår!
har kämpat länge med att hon inte ska sprätta koner ok viss clown effekt blir det på kurser och glada skratt men inte kul för en annan alla gånger:cool:
kom på att jag är så fokuserad på vart konen är,hur långt avstånd jag ska rida ifrån konen så på ett omedvetet sätt styr jag hästen mot konen för det är ju den som jag är riktigt konsentrerad på, när jag började verkligen konsentrera mig på ridvägen och "bara" ha konen som riktmärke så har det gått bättre, och vi sprätter inte i väg konorna lika ofta sen så om man har någon som hjäper en att ställa dem tillbaka med en gång så kommer inte "belöningen " att man får stå stilla en stund medans ryttaren försöker ställa tillbaka konerna och de bryter mönstret lite också, kan va värt att pröva/;)

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Tack för en roligt uppmålad bild som kommeratt förgylla min dag.

Tyvärr har jag inga tips till dig. Lycka till.

Hehe... Den här damen är fotbollsspelare...:angel:

OKej, det ska jag föröska med nästa gång!

Haha, visst blir man lika glad varje gång det händer!
var glad att hon nöjer sig med att sparka på konerna, min ponny har kommit på att det är skitkul att först välta dem, sen ta tag i botten på dem med läpparna och slänga iväg dem. Dessutom älskar han att klättra på saker, så om man inte är med kan han börja gå på bommar, försöka kliva upp på oljefat med mera..
Ofog, visst, men jag måste erkänna att det är rätt roligt :p
Han brukar tröttna efter ett tag, tvingar man honom att sluta blir han bara tjurig och sen kan man ju glömma allt vad samarbete och skoj heter..

Hahaha :rofl:

hon brukar välta dom också, men det är när man jobbar henne från marken :crazy:
Men visst kan man inte låta bli att skratta, dom tycker ju ändå att det är så kul :D
C gör ju så enbart föra tt hon tycker det är kul att flytta runt på grejor... :p

Så gör min häst också :smirk:
har en liten teori om det, lätt flummigt men jag hoppas att du förstår!
har kämpat länge med att hon inte ska sprätta koner ok viss clown effekt blir det på kurser och glada skratt men inte kul för en annan alla gånger:cool:
kom på att jag är så fokuserad på vart konen är,hur långt avstånd jag ska rida ifrån konen så på ett omedvetet sätt styr jag hästen mot konen för det är ju den som jag är riktigt konsentrerad på, när jag började verkligen konsentrera mig på ridvägen och "bara" ha konen som riktmärke så har det gått bättre

Ja har funderat på samma sak!! När jag red min ena häst så märkte jag att ja kom väldigt nära och det är för jag focuserar på konen, inte vägen förbi! ;)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 105
Senast: Luff
·
Hästhantering Nu börjar vi få slut på idéer för miljöträning av lilla herr häst. Han är en kallblodstravare på snart 4 år, rids i alla gångarter och...
Svar
11
· Visningar
3 078
Senast: Centaur
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 318
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka