Hon smalnade!

M

Madeleine Nilsson

Det här låter kanske lite konstigt, men jag var hos hästen i förrgår och då såg hon ut som hon brukar - för tjock alltså - sen när jag kom dit idag igen (hade inte varit i stallet på fredan) så hade hon smalnat! Såg mycket finare ut! Kan det vara regnet som gjorde att det såg ut så bara? Hon är ju islandshäst så pälsen är ju rätt tjock. Kan hon vara smalare under all pälsen än vad jag trott?

Jag har tränat rätt mycket med henne (gångarter) och varit ute i skogen och på vägarna och haft kul och tränat lite kondition. Sen fick hon ledigt fyra dagar nu fram till idag. Hon var för övrigt väldigt pigg och glad idag när vi red ut en sväng och hon äter som vanligt.
Vad sjutton beror det på!? Hon vaccinerades visserligen i onsdags, men det kan väl inte ha med det att göra? Jag har ju kollat henne varje dag förutom i fredags då och det har inte varit nåt konstigt...

Är det bara regnet? Eller?

Sv: Hon smalnade!

Päls kan lura en. Min fd kompis ponny satte alltid björnpäls..Såg jämt tjock ut, tills hon ett år rakade hästen. Och då framträdde ett magert skrälle. Tror nog ganska många lurar sig av den tjocka pälsen, samt att dom inte trycker och känner ordentligt för att komma igenom denna massa av päls när dom kollar hullet. Ibland har en del hästar sådan björnpäls att man måste ta i lite för att överhuvudtaget kunna känna revbena. Kan lätt missuppfattas som hull. Hästar kan se *smalare* ut pga av vätskebrist. Åtminstone gjorde min fd pålla det när stallägaren *glömt* vattna under vintern.

Sv: Hon smalnade!

Hoppas du har rätt! I så fall är hon inte så tjock som jag trodde! Har ju känt efter revbena, men hon har ju inte såå tjock vinterpäls ändå...

Liknande trådar

Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 396
Senast: kratbran
·
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 545
Senast: Fibusen
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 425
Senast: mackan
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17