Hon löper äntligen!

G

Gisburne

Idag började första löpet, äntligen! Jag undrade just varför hon var så okoncentrerad och tjurig i morse, men nu förstår jag bättre! :smirk:

Hur beter sig era tikar när de löper? Kan ni träna likadant som förut, eller är de mer okoncentrerade och ointresserade än annars? Min vovve är helt klart disträ idag, förhoppningsvis kommer det att lägga sig om någon dag eller två...

Berätta om era erfarenheter!

Sv: Hon löper äntligen!

Min vovve blir lika dan:) Vi var på klubben och skulle köra en platsliggning (som är hennes paradnummer), då reser hon sig upp!? Jag fattade ingenting!!:confused: Dagen efter så började hon löpa så då förstod jag att det var det som pågick:smirk:

Sv: Hon löper äntligen!

Ooops...! :smirk:

Ja, min voffla var verkligen "dum" hela morgonen - hon lyssnade inte trots upprepade enkla övningar (kom hit, sitt, stanna och sånt som hon kan) och när hon äntligen började lyssna så släppte jag henne lös (visste ju inte att hon precis skulle börja löpa) och gick över ett fält där vi gått rätt många gånger. (Hon går nästan alltid lös och brukar lyssna väldigt bra.) Skulle fortsätta med kontaktövningar, varpå hon for iväg rakt in i skogen i full fart och lyssnade inte när jag ropade tillbaka henne. Detta är ytterst ovanligt, det har bara hänt ett par gånger förut, och då har hon lyssnat när jag ropat. Men inte idag. Jag kopplade henne naturligtvis på direkten och vände hemåt, himla missnöjd med morgonens övningar, och typ en kvart efter att vi kom hem började hon löpa...

Då känner man sig ju ganska taskig som tyckt att hunden varit som förbytt, när hon egentligen antagligen bara hade ett hormonsvall...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 662
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 892
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 822
Senast: nilie
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 335
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama