Hon kastade sitt föl.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare duken94
  • Startdatum Startdatum
D

duken94

Hej,
I lördags morse så kastade vårat sto sitt föl.
Det var inte en rolig upplevelse ! :cry:
Varför kastar de dem så som hon gjorde? En månad för tidigt!?
:confused: Tacksam för svar!

Sv: Hon kastade sitt föl.

Det är tråkigt att du förlorat fölet. Det första jag tänker på är om stoet drabbats av abortvirus. Var hon vaccinerad? Naturen brukar ha sin gilla gång. Det kan varit så att det var något allvarligt fel på fölet. Lät ni obducera det? Önskar dig lycka till om du bestämmer dig för att betäcka om.

Kan också beror på stoets ålder. Äldre ston har lättare för att kasta. Eller på yttre påverkan, något som skrämt eller stört stoet.

Förstår hur hemskt det måste kännas! :cry:

Kolla så hon inte drabbats av abortvirus!

Näää, vad tråkigt :(
Min kompis var med om samma sak förra året. Vid obduktion visade det sig att det fanns ett stort bråck i magen. Fölet hade aldrig överlevt, även om det hade gått tiden ut.
Jättajobbigt!
Hoppas att både Du och Ditt sto hämtar Er snart.....

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 281
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: animalasia
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 086
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 351
Senast: Anon89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur