5
55_66
Jag har en isis på foder, och hon har blivit tävlad och så vidare. Har "utläkt spatt" i bakbenen, men ska gå fint ändå. Men hon går orent. Det känns som att hon töltar, men det är inte rent. Jag har försökt få henne lugna ner sig då hon blir väldigt spänd och helst vill rusa framåt. Har arbetat mkt på långa tyglar och i vänster varv kan jag få henne i någorlunda bra tölt, för att sedan gå över i en mjuk ren galopp. Men när jag kommer till högervarvet så är det enda hon gör att rusa. så fort hon börjar rusa eller gå åt det håll hon inte ska gör jag små voltar för att få henne lyssna. I förrigår fick jag henne i ren högergalopp för första gången Jag travade på volter hela tiden, och till sist gick det. Men, hon liksom rusar in i galoppen.
Det jag undrar är, hur ska jag kunna få henne slappna av på olika sätt (brukar låta henne trava, gå över bommar göra volter, få henne samlad) och få henne gå i ren tölt och galopp? Jag är inte så van vid isisar, har mest ridigt "vanliga".
Det jag undrar är, hur ska jag kunna få henne slappna av på olika sätt (brukar låta henne trava, gå över bommar göra volter, få henne samlad) och få henne gå i ren tölt och galopp? Jag är inte så van vid isisar, har mest ridigt "vanliga".