Hon är tom....

Zoya

Trådstartare
Ultraljudet idag (31:a dygnet) visade att Etna tyvärr är tom. Den länge planerade och efterlängtade kullen kommer inte att bli av... Jag är otroligt besviken och ledsen över detta.... :cry::(

Nå, ingen kan ju komma och påstå nu att jag tjänar pengar på detta... har lagt ut över 10.000 hittills som jag nu kan lägga på förlustkontot.. :(

Liten klagotråd bara....

Sv: Hon är tom....

Tack... vet inte om det blir någon nästa gång.... inte så himla billigt att sitta och åka utomlands med löptik med hotell, progtest etc etc. Ja, med tanke på summan jag redan är uppe i...

Ska nog ta kontakt med Agria för att ev. göra fertilitetsutredning först i sådana fall.... (har ju avelsförs. som tur är)

Usch så tråkigt.

Har hon gått tom innan, eftersom du funderar på en fertilitetsutredning?

åå så tråkigt...

en fundering bara. varför seminerar man inte hundar om det är långa avstånd? eller semin kanske inte fungerar öht på hundar...

Ja, tänk att det har jag också funderat på men det jag har fått berättat för mig är att: Kan inte hundarna para sig så ska dom inte ha valpar....

Usch vad tråkigt. Inte roligt alls när man lägger ner massa tid och pengar och så blir det inget.

Bättre lycka nästa gång! (om det blir ngn)

Jodå, det fungerar. Jag vet om flera kullar som är födda genom inseminering.

I USA är det lika vanligt som på hästar i princip. Även i en del EU-länder är det rätt så vanligt, och jag vet att man i Australien också använder sig av det mer.

åå så tråkigt...

en fundering bara. varför seminerar man inte hundar om det är långa avstånd? eller semin kanske inte fungerar öht på hundar...

Man gör ju ofta det omd et är helt omöjligt att åka till hanen (om den t ex bor i USA eller Australien). Dock blir det ju då med frusen sperma (om den skickas) och det är inte billigt att fixa tillstånd från SJV, frysa, transportera det hit, sen får bara vissa veterinärer utföra AI. Det är dessutom sämre resultat med FAI än med naturligt och då går ofta tikarna tomma.

man rekommenderav det dock inte "bara för att" eftersom hundar ju ska klara av att fortplanta sig utan hjälp.

Jag har aldrig kollat upp det men en kompis sa att det inte är tillåtet i Sverige, men dock i Finland?!

Kan tänka mig att man kan få tillstånd om hanen finns extremt långt bort dock som någon skrev.

Jag har aldrig kollat upp det men en kompis sa att det inte är tillåtet i Sverige, men dock i Finland?!

Kan tänka mig att man kan få tillstånd om hanen finns extremt långt bort dock som någon skrev.

Det är visst tillåtet, dock rekommenderar man det inte på förstagångstikar men tillåtet är det.

Usch så trist, hoppas du kanske kan hitta någon intressant hane i sverige, för ett försök till tänkte jag om försäkringsbolagen krånglar (dom brukar väl göra det )

Isf får du iaf meddela oss så vi får hålla alla tummar & tassar för att det ska gå vägen den gången.

Tröstkramar

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
4 225
Senast: Fazeem
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 716
Senast: Saeta
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 972
Senast: Milosari
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 133
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka