Homosassa xx & Pik Triumph

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Punkity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 027
P

Punkity

Min foderhäst är e: Homosassa xx och ue: Pik Triumph. Har försökt hitta lite bilder och info om dessa hingstar, men tydligen är jag inte tillräckligt tålmodig för google :angel:

Någon som kan bidra med något? Gärna bilder!

Sv: Homosassa xx & Pik Triumph

PT har jag ett gäng bilder av, men de är tyvärr inte scannade.
Minns att jag inte tyckte han rörde sig något vidare, och var lite åt det överbyggda hållet.
Lite lågt ansatt hals hade han nog med...
I västergötland fanns det gott om avkommor efter honom. En av de stora hästhandlarna körde ditt alla sina märrar något år. Han hade ett par gamla fina Prince Fair märrar jag kunde tänkt mig att ha lagt vantarna på....
Har inte sett några stjarnor efter honom.
Homosassa är ju också en västgötahingst, som jag tycker har lämnat trevligare avkommor än Pik T.

Sök här på forumet så hittar du nog en del.
mvh

Sv: Homosassa xx & Pik Triumph

Stämmer nog det du skrivit om PT, jag hade "undantaget som bekräftade regeln". ;) (dessutom hade han Elfenspuk som morfar, som om det skulle göra saken bättre...)
Jättesnygg (vanlig kommentar på tävlingar Guud vilken fin häst (ofta bakom ryggen på mig))
Kanongång "alldeles för bra gång för att ha den stammen"
Ädel, lite fullblodsmodell, tyvärr hade han ärvt sin pappas små hovar (min häst var 167 hög o hade från början stl 00 i bakskor..:( Tack vare min jätteduktiga hovslagare lyckades vi få lite mer normal hovstorlek på hästen)

Liknande trådar

Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 554
Senast: Unafraid
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 438
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 264
Avel Har 2 ston hemma med väldigt olika modell på. Ett halvblod som är väldigt liten 155. Hon är efter Alexon D. ue Good Furtune-Imperator...
Svar
12
· Visningar
1 661
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka