Homme d Honneur xx till Feliciano- Robin tjej?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fenestra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 766

Fenestra

Trådstartare
Ja vad tror ni om det? Det är bestämt till 99% men vad tror ni?
Hon är som sagt e :Feliciano-Robin Z-Nebraska-Iran.
Bedömd med 78887. Mkt trevligt sto men av lite äldre modell. 1.63-1.64 i mankhöjd.
Hoppas på ett ädlare lite mer högställt föl, en multitalang men då mer åt hopp-fälttävlan men även med helt ok gång. Stoföl kommer sparas en hingst kommer med största sannolikhet att säljas.
Kan det bli bra ni som har större koll?

Sv: Homme d Honneur xx till Feliciano- Robin tjej?

ingen som har träffat avkommor eller vet lite mer om honom och har funderingar kring hur det kan bli?

Senast ändrad:

Ja kan inte säja något om hur avkomman kan bli men de e en ganska trevlig hingst, go att hålla på med, snäll å så, å d e ju altid bra iaf :)

Ja kan inte säja något om hur avkomman kan bli men de e en ganska trevlig hingst, go att hålla på med, snäll å så, å d e ju altid bra iaf :)

Så du känner honom, trevligt! Kan du berätta mer om honom samt har du eventuellt ngr bilder?

varför inte Mr Carerra? där har du dressyr och hopp/fält

Mr Carerra är en jätte trevlig hingst, står han på semin i år?
Oavsett så kommer det finnas en möjlighet till naturlig betäckning med HdH och väljer det före semin.
Vårt sto är även mkt svår att transportera så en resa till Mr Carerra är inte heller aktuell..

jag tror inte att Fenstra är ute efter nya hingsttips, utan vill ha svar på sin fråga.

Sen kan man ju fråga sig varför Mr Carrera skulle vara ett bättre val än Homme d'Honneur? Bägge är ju godkända av ASVH...
(nu förutsätter jag att bägge skulle kunna passa till stoet)

HdH är en väldigt ädel snygg hingst, rör sig rätt bra för att vara fullblod dessutom! Har sett ett par föl efter honom som sett trevliga ut, moderna och lätta i typen trots stora rätt lågställda morsor.

Dock fick jag uppfattningen om att han är relativt stirrig...
Nu såg jag honom visserligen mitt i betäckningssäsongen på stationen där det även finns en annan hingst så det kan ju hända att det var därför han var stirrig, konkurrerande hingst och massa brunstiga ston.

Jag skulle nog inte våga lägga honom på nåt av mina egna ston efter de är rätt vassa allihop. Men Feliciano -Robin Z låter ju som ett ganska starkt och coolt psyke så varför inte?

Vill minnas att hans stam diskuterades i en tråd om fullblod för nåt år sedan, där Roslagen som är mycket duktig på fullblods stammar gjorde en djupdykning i hurvida han är hoppstammad eller ej. Du får söka lite så hittar du den säkert, den hette nåt med Fullblod i rubriken och det var Roslagen som skapade den.

Dock fick jag uppfattningen om att han är relativt stirrig...
Nu såg jag honom visserligen mitt i betäckningssäsongen på stationen där det även finns en annan hingst så det kan ju hända att det var därför han var stirrig, konkurrerande hingst och massa brunstiga ston.
väldigt många avelshingstar lever på hormonrus genom betäckningssäsongen och har ett helt annat temperament resten av året....

Vårt sto är helt fantastiskt trevlig, riktig myspropp och lätthanterad dock het i hoppningen.
Sen är det ju det du säger, lite svårt att bedömma en hingst när han är mitt upp i betäckningssäsongen.
Vet du om det finns ngn hemsida där han var stationerad när du träffade honom? Pma gärna mig den!

Jag har läst det jag kan hitta om honom...men gör en extra sökning utifall att jag missat ngt!

Senast ändrad:

Trot att det blir alldeles utmärkt. En fullblodshingst som rör sig mycket trevligt. Tror att han kommer stå på Öland i år, vet ej om det blir naturlig eller semin.

Kan inte säga att jag känner honnom, men jag jobbade ett tag på stationen han stog i sommras, så jag träffade honnom mitt i sesongen.
Å vist var han lite på tårna ibland, specielt om dom skulle tappa en annan hingst nästan brevid hans hage, med lock sto å alt, men d e väl inte så konstigt?
I övrigt var han snäll å trevlig tyckte ja :) De gick ston med föl i hagarna runtomkring å de va iaf inga problem!

Då kan man väl tycka att det är ok att bli lite nipprig:)! Det är snarare så att man skulle börja undra om han inte blev det!

Jo jag skrev ju även det i mitt inlägg, det var mitt intryck av honom och under vilka omständigheter jag fick det intrycket. Jag hade personligen vilja veta sånt eftersom jag inte har urcoola ston.

Han stod på Gurresta Seminstation förra året, deras hemsida ligger tyvärr nere (tror visserligen inte det stod nåt om HdH där utan mest om Looping) men det går säkert bra att ringa till Björn och prata med honom om hans erfarenheter av hingsten. Han stod på semin förra året.

Ska han stå på Öland detta året eller?
Vet ju att du bor där och stoet är svårlastat/svårkört :)
Jag tror det kan bli kanon! Jag funderade själv på han för några år sedan till mitt stora rätt grova halvblods sto. Tror de hade passat ypperligt men jag valde istället French Buffet xx eftersom han stod närmre och jag fick möjligheten att träffa honom live.

Med största sannolikhet så kommer han stå här ja! Hoppas att han, likväl som Lord Albeth ifjol, kan höja sitt sto antal i år.
Tror att det ska kunna bli riktigt bra och efter vad jag nu fått höra så verkar han kunna vara ett riktigt bra val när det kommer till fullblodshingst:D
Kommer han hit så är det bara att tacka sin lyckliga stjärna för att vi har en sån tur att det är just en xx-pojke som kommer till ön!

(önskar att jag hade fler hblston:angel:)

*knapplån*

En liten fågel har viskat i mitt öra, att H´d H kommer att stå halva säsongen i Skåne och andra halvan i Närke.
Mitt intryck av honom är att han har ett synnerligen gott temprament.

Liknande trådar

Avel Som jag tidigare skrivit så blir det med största sannolikhet HdH till vårt sto. Men både jag och min sambo är eniga om att vi måste...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 001
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka