P
Pacific
Hur kan man hålla hög högiva när hästen enligt analysen och uträkning inte bör har mer än 8 kg hö? Han äter inte halm och är idag i bra hull men jag tror pålle är på väg att få lite väl mkt mage. Kan jag fortsätta ge honom den hömängd han får idag? Han får idag 11 kg och 2 kg lusern och ca 3 dl betfor om dagen. Jag räknade på hippocampus och då var det bättre att ge så att både protein och energimängden vad lika höga istället för att han bara fick för mkt energi.
Vad tycker ni ska jag fortsätta ge honom det han får idag och vänta och se och inte sänka förrän han börjar bli tjock eller bör jag strunta i att ge honom så mkt och helt enkelt sänka till 8 kg hö. Blir en häst på 450 kg verkligen mätt på det? Han står inne ganska mkt (15 timmar/dygn) och kommer ju då få mkt mindre att göra.
Vad tycker ni ska jag fortsätta ge honom det han får idag och vänta och se och inte sänka förrän han börjar bli tjock eller bör jag strunta i att ge honom så mkt och helt enkelt sänka till 8 kg hö. Blir en häst på 450 kg verkligen mätt på det? Han står inne ganska mkt (15 timmar/dygn) och kommer ju då få mkt mindre att göra.