MJLee

Trådstartare
Två vänner har nu rekommenderat Hoka eftersom jag har korta och breda fötter och får ont i både ben och fötter när jag går. Är det någon som har erfarenhet av Hoka, positiva och negativa sidor? Vill ju prova innan jag köper men det verkar hopplöst att hitta en affär som har hoka wide 36 för kvinnor. Bor i Stockholm ska tilläggas.
 
Mina kompisar säger att Hoka är de bästa gympadojor de någonsin haft. Båda har fötter åt det bredare hållet men drar större storlekar än dig.
 
Två vänner har nu rekommenderat Hoka eftersom jag har korta och breda fötter och får ont i både ben och fötter när jag går. Är det någon som har erfarenhet av Hoka, positiva och negativa sidor? Vill ju prova innan jag köper men det verkar hopplöst att hitta en affär som har hoka wide 36 för kvinnor. Bor i Stockholm ska tilläggas.
Tänk på att välja modell efter om du ska gå eller springa mest. Olika Hoka passar olika bra.
Jag har haft Clifton 7 och 8 och tycker att de är rätt bra men inte wow. Clifton 9 var mycket smalare och de funkar inte med wide heller för mig.
 
Jag har Clifton 9 för min trasiga rygg. Tycker de hjälper och finns många färger att välja på. Jag provade olika storlekar på Stadium innan köp 😊
 
Jag springer i dem eftersom de finns i en vid modell och jag har breda fotblad. De är jättesköna, som tofflor, men till en början snubblade jag på dem eftersom sulan sticker ut lite runtom. Så jag fick lära mig att lyfta på fötterna 😉
 
Jag är tokig i Hoka och har fyra par som jag alternerar mellan beroende på om jag promenerar, springer och underlag (asfalt eller terräng)

Bondi är deras promenadvariant. Det känns som man flyter fram när man promenerar med dessa jämfört med mer platta skor tycker jag.

Sulorna är mjuka och slits fort. Ovansidan kan se helt oanvänd medan sulan är helt blank.
 
Jag är tokig i Hoka och har fyra par som jag alternerar mellan beroende på om jag promenerar, springer och underlag (asfalt eller terräng)

Bondi är deras promenadvariant. Det känns som man flyter fram när man promenerar med dessa jämfört med mer platta skor tycker jag.

Sulorna är mjuka och slits fort. Ovansidan kan se helt oanvänd medan sulan är helt blank.

Kan man byta sulorna?

Jag är ute efter ett par gångskor.
 
Kan man byta sulorna?

Jag är ute efter ett par gångskor.
Det är ett par gympaskor så byta sulor är väl inte möjligt. Det som gör Hoka unika ligger i sulorna.

Jag försöker räkna men jag tror ett par Hoka håller i ungefär två år för mig. Då använder jag de jämt när jag inte jobbar eller är i stallet eller om det regnar/snöar.
 
Förutom hoka, så rekommenderar jag dig att ta en titt på brooks också. De har wide av flera av sina modeller, men jag klarar mig med deras vanliga trots mina breda ankfötter.
 
Vi går en hel del på jobbet och flera kollegor har Hoka som de verkar nöjda med. Kan tyvärr inte ge mer info ang vilka modeller de använder etc, men de är omtyckta på mitt jobb iaf☺️
 
Två vänner har nu rekommenderat Hoka eftersom jag har korta och breda fötter och får ont i både ben och fötter när jag går. Är det någon som har erfarenhet av Hoka, positiva och negativa sidor? Vill ju prova innan jag köper men det verkar hopplöst att hitta en affär som har hoka wide 36 för kvinnor. Bor i Stockholm ska tilläggas.

Skulle det fungera med 37 eller blir de alldeles för stora?
 
Jag tycker verkligen inte att du ska hänga upp dig vid Hooka utan att ha prövat. Jag har testat Hooka (och andra märken i liknande modell) och jag tycker det är på tok för tjock sula och klumpigt.

Jag har också små fötter. I vanliga skor har ja är 36 men i löparskor har jag snarare 37 eller 37,5.

Åk till en ordentlig affär och få hjälp att pröva.
 
Jag tycker verkligen inte att du ska hänga upp dig vid Hooka utan att ha prövat. Jag har testat Hooka (och andra märken i liknande modell) och jag tycker det är på tok för tjock sula och klumpigt.

Jag har också små fötter. I vanliga skor har ja är 36 men i löparskor har jag snarare 37 eller 37,5.

Åk till en ordentlig affär och få hjälp att pröva.

Skälet till att jag fastnat för just Hoka är att de har en wide modell och jag har breda korta fötter. Prövade inte bara Hoka utan även en del andra modeller när jag var på Intersport men alla var för trånga eller för långa.
 
Vet inte, de är små och storlek som jag har förstått det, och jag kommer behöva lägga in en upphöjande sula, så då behöver de också vara lite större.

Du kan få köpa min billigt om du är intresserad, jag har sprungit kanske en mil i dem. (Bondi 8 wide). Skicka pm isf :)
 
Skälet till att jag fastnat för just Hoka är att de har en wide modell och jag har breda korta fötter. Prövade inte bara Hoka utan även en del andra modeller när jag var på Intersport men alla var för trånga eller för långa.

Gå till en riktig sportskoaffär i stil med Löplabbet (eller vad de heter nuförtiden). De har ett helt annat utbud och kompetens.

Det finns andra märken som har bred läst. Det kan också vara så att det är bäst med en herrmodell (de är i allmänhet vidare). Asics tex har herrmodeller i mindre storlekar.

Det känns dumt att riskera att slösa pengar på något en inte är säker på kommer att fungera. Bättre att ta hjälp av proffs.

Edit: Det finns en Löplabbet på Kungsgatan i Sthlm.
 
@MJLee: Kan tillägga att Asics-modellen (GT-2000) jag kör med är utprovad för evigheter sedan (faktiskt på Intersport med på den tiden hade butiken i Falun ett väldigt duktigt sko-team) men den är fortfarande den som fungerar bäst.

Jag har relativt normala fötter storleksmässigt men pronerar rätt rejält och har jag fel skor märks det direkt. Dvs det är inte bara passformen på skon som är viktig utan även hur stödet i den ser ut.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 083
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 618
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 917
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp